புனிதர்களை பெயர் வரிசையில் தேட

Translate

13 September 2020

✠ புனிதர் யூலோஜியஸ் ✠(St. Eulogius of Alexandria)செப்டம்பர் 13

† இன்றைய புனிதர் †
(செப்டம்பர் 13)

✠ புனிதர் யூலோஜியஸ் ✠
(St. Eulogius of Alexandria)
ஆயர், ஒப்புரவாளர்:
(Bishop and Confessor)

பிறப்பு: தெரியவில்லை
சிரியா (Syria)

இறப்பு: செப்டம்பர் 13, 608

ஏற்கும் சமயம்:
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)
கிழக்கு மரபுவழி திருச்சபை
(Eastern Orthodox Church)

நினைவுத் திருநாள்: செப்டம்பர் 13

புனிதர் யூலோஜியஸ், கி.பி. 580ம் ஆண்டு முதல் 608ம் ஆண்டுவரை கிரேக்க தந்தையராக (Greek Patriarch) இருந்தவர் ஆவார். ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபையும், கிழக்கு மரபுவழி திருச்சபையும் இவரை புனிதராக ஏற்கின்றன. இவரது நினைவுத் திருநாள், செப்டம்பர் மாதம் 13ம் தேதியாகும்.

அவர் பல கட்டங்களில் ஒரு வெற்றிகரமான மோனோபிஸிடிச (Monophysitism) கொள்கைகளுக்கு ஆதரவான போராளியாக இருந்தார். இவர், திருத்தந்தை பெரிய கிரகோரியின் (Pope Gregory the Great) நெருங்கிய நண்பராவார். திருத்தந்தையுடனான தொடர்பிலுமிருந்தார். அதன் காரணமாக, திருத்தந்தையின் மரியாதை மற்றும் பாராட்டின் பல கவர்ச்சிகரமான வெளிப்பாடுகளையும் பெற்றார்.

யூலோஜியஸ், ஆதி கிறிஸ்தவ கொள்கையான “நோவாஷியன்” (Novatians) கொள்கைகளை மறுத்தார். அவருடைய மறைமாவட்டத்தில் இன்றளவும் இருக்கும் பண்டைய மதத்தைச் சேர்ந்த சில சமுதாயங்கள், நெஸ்டோரியஸ் (Nestorius), மற்றும் யூடிசஸ் (Eutyches) இருவருக்கும் எதிராக, கிறிஸ்துவின் இரண்டு இயல்புகளின் ஹைப்போஸ்டேடிக் (hypostatic) ஒற்றுமையை நிரூபித்தன. திருத்தந்தை பெரிய கிரகோரி, யூலோஜியஸ் சத்தியத்தின் குரல் என்றும், அவர் வாழ்வது அவசியம் என்றும் அவரை அங்கீகரித்தார் என்றும் கர்தினால் பாரோனியஸ் (Cardinal Baronius) கூறுகிறார்.

அலெக்ஸாண்டிரியா திருச்சபையில், வாழ்வு மற்றும் இளமை வீரியத்தை சுருக்கமாகக் கூறுவதற்கான சந்தர்ப்பத்தை அவர் மறுபடியும் உருவாக்கினார்.

"செவேரியன்ஸ்" (Severians), "தியோடோசியன்ஸ்" (Theodosians), "கைனைட்ஸ்" (Cainites) மற்றும் "அசெபாலி" (Acephali) உள்ளிட்ட பல்வேறு மோனோபிஸிடிச (Monophysites) கொள்கைகளின் வர்ணனைகள் மற்றும் மேற்கண்ட பணிகளைத் தவிர்த்து, திருத்தந்தை முதலாம் லியோவைப் (Pope Leo I) பாதுகாப்பதற்காக பதினொரு உரையாடல்களையும், நான்காம் போது ஆலோசனை சபையையும் (Council of Chalcedon), கிறிஸ்துவின் ஜீவ சத்தியத்தை மறுதலித்த “அக்நோடே” (Agnoetae) கொள்கைகளுக்கெதிராக அவர் எழுதி திருத்தந்தை பெரிய கிரகோரியிடம் கையளித்திருந்த கையேடுகளையும் அவர் விட்டுவிட்டார். ஒரு மறையுரை பிரசங்கம் மற்றும் ஒரு சில துண்டுகள் தவிர்த்து, யூலோஜியஸ் எழுதிய அனைத்து எழுத்துக்களும் அழிந்துவிட்டன.

† Saint of the Day †
(September 13)

✠ St. Eulogius of Alexandria ✠

Bishop and Confessor:

Born: Not known
Syria

Died: September 13, 608

Venerated in:
Roman Catholic Church
Eastern Orthodox Church

Feast: September 13

Saint Eulogius of Alexandria was Greek Patriarch of that see (Eulogius I) from 580 to 608. He is regarded as a saint, with a feast day of September 13.

He was a successful combatant of various phases of Monophysitism. He was a warm friend of Pope Gregory the Great, who corresponded with him and received from that pope many flattering expressions of esteem and admiration.

Eulogius refuted the Novatians, some communities of which ancient sect still existed in his diocese, and vindicated the hypostatic union of the two natures in Christ, against both Nestorius and Eutyches. Cardinal Baronius says that Gregory wished Eulogius to survive him, recognizing in him the voice of truth.

It has been said that he restored for a brief period to the Church of Alexandria life and youthful vigour.

Besides the above works and a commentary against various sects of Monophysites (Severian's, Theodosians, Cainites and Acephali) he left eleven discourses in defence of Pope Leo I and the Council of Chalcedon, also a work against the Agnoetae, submitted by him before publication to Pope Gregory I, who after some observations authorized it unchanged. With the exception of one sermon and a few fragments, all the writings of Eulogius have perished.

அருளாளர் ஜெர்ட்ரூட் ப்ராஸ்பெரி (1799-1847)செப்டம்பர் 13

அருளாளர் ஜெர்ட்ரூட் ப்ராஸ்பெரி (1799-1847)

செப்டம்பர் 13
இவர் இத்தாலியில உள்ள பெருகியாவில் இருந்த ஒரு செல்வச் செழிப்பான குடும்பத்தில் பிறந்தவர்.

சிறுவயது முதலே கடவுள்மீது மிகுந்த பற்றுகொண்டு வாழ்ந்து வந்த இவர், வளர்ந்து பெரியவரானதும், புனித பெனடிக்ட் துறவற சபையில் சேர்ந்து, செவிலியர், கோயில் நிர்வாகி, நவகன்னியர்களுக்குப் பொறுப்பாளர் என்று பல்வேறு பொறுப்புகளை வகிக்கத் தொடங்கி, பின்னாளில் துறவு மடத் தலைவியாகவும் உயர்ந்தார்.

நற்கருணை ஆண்டவரிடமும், இயேசுவின் தூய்மைமிகு இதயத்திடமும் மிகுந்த பற்றுக் கொண்ட இவர், ஆண்டவர் சிலுவை சுமப்பது போன்ற காட்சிகளை அடிக்கடி கண்டு வந்தார்.

இப்படி இறைவன்மீது நம்பிக்கை கொண்டு, அவருக்கு உகந்த வாழ்க்கை வாழ்ந்து வந்த இவர், 1847 ஆம் ஆண்டு இறையடி சேர்ந்தார். இவருக்கு 2012 ஆம் ஆண்டு திருத்தந்தை பதினாறாம் பெனடிக்டால் அருளாளர் பட்டம் அளிக்கப்பட்டது.

புனித யோவான் கிறிசோஸ்தோம்ஆயர், மறைவல்லுநர். September 13

இன்றைய புனிதர் : 
(13-09-2020) 

புனித யோவான் கிறிசோஸ்தோம்
ஆயர், மறைவல்லுநர்
பிறப்பு
354,
அந்தியோக்கியா

இறப்பு
407,
கோமானா, போந்து

பாதுகாவல்: கல்வி, வலிப்புநோய், மறையுரையாளர்கள்

இவர் ஓர் சிறந்த மறைபோதகர். மிகச் சிறந்த முறையில் கல்வி கற்றார். இவர் கடுமையான தவ வாழ்வை மேற்கொண்டு குருத்துவப்பயிற்சி பெற்று குருவானார். மறைபோதகராக பணியாற்றி, ஏராளமான நன்மைகளை செய்தார். 397 ஆம் ஆண்டு கொன்ஸ்டாண்டினோபிளுக்கு ஆயராகத் தேர்ந்தெடுக்கப்பட்டார். அப்பொறுப்பை மிக சிறப்பாக ஆற்றினார். பணிகளின் நடுவிலும் தவ வாழ்வை விடாமல் மேற்கொண்டார். குருக்களின் நடத்தையும் மறைபணியாளர்களின் வாழ்வையும் அறநெறிப்படுத்த முயற்சி செய்தார். ஆனால் அரசர்களாலும், தனக்கு எதிராக செயல்பட்டவர்களாலும் அதை நிறைவேற்ற
முடியாமல் தவித்தார். இவர் நாட்டைவிட்டு வெளியேற அரசர்களால் வலியுறுத்தப்பட்டார். இருப்பினும் அம்மக்களின்
நடுவே அஞ்சா நெஞ்சுடன் பணியாற்றினார். தன் சொல்வன்மையால் பலரின் மனதில் இடம்பிடித்தார். ஆடம்பர வாழ்விலிருந்து வெளியேறி ஏழைமக்களுக்கு பணிசெய்து, தன்னிடம் இருப்பவற்றை அவர்களோடு பகிர்ந்து அரசர்களை
அழைத்தார். இதனால் வெறிகொண்ட அரசர்கள் அவரை நாடு கடத்தினர். ஆர்மினியா நாட்டில் 3 ஆண்டுகள் வாழ்ந்தார். பின்னர் கருங்கடலின் தென்கிழக்கு பகுதிக்கு மீண்டும் நாடு கடத்தப்பட்டார். மிகவும் நலிவுற்று உடல் நலம் குன்றி காணப்பட்டார். ஒன்றும் செய்ய இயலாதவராய் அங்கேயே இறந்தார்.

செபம்:
நம்பிக்கையின் நாயகனே எம் இறைவா! கடுந்தவ வாழ்வை மேற்கொண்டு, இடர்பாடுகளின் மத்தியிலும் வாழ எமக்கு கற்றுத்தாரும். எச்சூழலிலும் உம்மை பற்றிக்கொண்டு, உமது பாதையில் சென்று, உமக்கு சாட்சியம் பகர வரம்
தாரும்.

---JDH---தெய்வீக குணமளிக்கும் இயேசு /திண்டுக்கல்.

Saint of the Day : (13-09-2020)

St. John Chrysostom

He was born in Antioch in the year 344 A.D. The meaning of his name Chrysostom is golden mouthed. He was elevated to the See of Constantinople on November 13, 398. He was preaching against the extravagance in feminine dress prevalent at that time. But the Empress Eudoxia, wife of the Emperor Arcadius of the eastern part of the Roman Empire thought that the denunciation of the extravagance in feminine dress was aimed at and against Empress Eudoxia. Therefore she sent St. John Chrysostom to exile. But during the night of the day, St. John Chrysostom was sent to exile, there happened a severe earthquake. Emperor Arcadius recalled St. John Chrysostom from exile fearing that the earthquake was due to God’s anger for exiling St. John Chrysostom. Later when a silver statue was installed near the Cathedral for empress Eudoxia, St. John strongly criticized those ceremonies in very harsh words. He compared empress Eudoxia with Herodias, who asked King Herod the head of St. John the Baptist and compared himself to St. John the Baptist and uttered these strong words against Empress Eudoxia, Again Herodias raves, she dances again and desires to receive the head of John. For this kind of harsh criticism, St. John Chrysostom was again exiled to Armenia. This time even Pope Innocent-I intervened on behalf of John but nothing happened.

St. John Chrysostom is respected as a Great Ecumenical Teacher together with Basil the Great and Gregory the Theologian. He is the patron of education, lecturers, orators, preachers and for epilepsy.

---JDH---Jesus the Divine Healer---

12 September 2020

புனித எல்பே St. Ailbe. September 12

இன்றைய புனிதர்
2020-09-12
புனித எல்பே St. Ailbe
பிறப்பு
5 ஆம் நூற்றாண்டு
இறப்பு
528
பாதுகாவல்: கேஷல் Cashel மற்றும் எமிலி Emly மறைமாவட்டங்களுக்கு பாதுகாவலர்

இவர் அயர்லாந்து நாட்டில் மறைபோதகராக பணியாற்றினார். பின்னர் ஆயராகவும் பொறுப்பேற்றுள்ளார். இவர் புனித பாட்ரிக்(Patrick) சபையை சார்ந்தவர். இவர் அல்பேயுஸ்(Albeus) என்ற பெயரால் அழைக்கப்பட்டதாக சில வரலாறுகள் கூறுகின்றது. ஜெர்மனியிலுள்ள முன்ஸ்டர் (Münster) என்ற மறைமாவட்டத்திலிருந்த அரசன் ஒருவரால் அயர்லாந்துக்கு அனுப்பப்பட்டார்.

இவரிடம் பல கொடுமையான மிருகங்கள் அன்பை நாடி இவரிடம் வந்து செல்லும் என்று சொல்லப்படுகின்றது. அப்போது ஒரு நாள், ஒரு ஓநாய் வந்து இவரின் மார்பில் படுத்துகொண்டு பல மணிநேரம் கழித்தே, அவரைவிட்டு சென்றாக சொல்படுகின்றது. இவர் அயர்லாந்தில் பலரை திருமுழுக்கு கொடுத்து மனந்திருப்பி உள்ளார். இவர் அயர்லாந்து நாட்டு சட்ட திட்டங்களுக்கு எதிராக செயல்பட்டதாக கூறப்பட்டு, அந்நாட்டு அரசால் கண்டிக்கப்பட்டுள்ளார். அப்போதும் கூட இவர் தனது போதனைகளில் கிறிஸ்துவை முன் வைத்து மறைப்பணி ஆற்றியுள்ளார். இதனால் அந்நாட்டு அரசாங்கங்கள் இவரைக்கொண்டு சென்று, அடர்ந்த காட்டு பகுதியில், விலங்குகளிடையே விட்டுள்ளனர். அச்சமயத்தில் கூட பொறுமையைக் கடைபிடித்து, எளிமையான வாழ்ந்து, தன்னை நாடி வந்த மக்களுக்கு மறையுரையாற்றி அவர்களின்மேல் கரிசனை காட்டி வந்துள்ளார். இவர் அயர்லாந்து மக்களை தன் இதயத்தில் வழிநடத்தினார்.


செபம்:
அன்புத் தந்தையே! நீர் எல்லா உயிர்களையும் நேசிக்க மனிதர்களைப் படைத்தீர். உயிரினங்கள் மேல் அக்கறைகொண்டு அன்பு செய்து அவைகளின் வழியாக நாங்கள் உம்மை காண எமக்கு உதவி செய்தருள வேண்டுமென்று, எங்கள் ஆண்டவர் கிறிஸ்து வழியாக உம்மை மன்றாடுகின்றோம்.




இந்நாளில் நினைவுகூறப்படும் பிற புனிதர்கள்

• துறவி டேகன்ஹார்டு Dogenhard
பிறப்பு: 1300, பவேரியா, ஜெர்மனி
இறப்பு: 1374, பிஷோஃபஸ்மைஸ் Bischofsmais, பவேரியா


• முன்ஸ்டர் நகர் ஆயர் கேர்பிரிட் Gerfried von Münster
பிறப்பு: 8 ஆம் நூற்றாண்டு, நோட்டிக் Nottich, ஜெர்மனி
இறப்பு: 12 செப்டம்பர் 839 முன்ஸ்டர் Münster, ஜெர்மனி


• உபதேசியார் குயிதோ Guido, Küster
பிறப்பு: 10 ஆம் நூற்றாண்டு, பார்பாண்ட் Brabant, பெல்ஜியம்
இறப்பு: 12 செப்டம்பர் 1012, அண்டர்லெக்ட் Anderlecht, பெல்ஜியம்
பாதுகாப்பு: அண்டர்லெக்ட் மறைமாவட்டம், விவசாயிகள், உபதேசியார்


• டிரியர் ஆயர் மாக்சிமினஸ் Maximinus von Trier
பிறப்பு: 280, சிலி Silly, பிரான்ஸ்
இறப்பு: 12 செப்டம்பர் 346(?), பாய்டியர்ஸ் Poitiers, பிரான்ஸ்
பாதுகாவல்: கடல்வழி பயணம் செய்வோர்

✠ அதிதூய மரியாளின் புனிதப் பெயர் ✠(Most Holy Name of the Blessed Virgin Mary)

† இன்றைய திருவிழா †
(செப்டம்பர் 12)

✠ அதிதூய மரியாளின் புனிதப் பெயர் ✠
(Most Holy Name of the Blessed Virgin Mary)

திருவிழா நாள்: செப்டம்பர் 12
துருக்கி நாட்டுப் படையானது கிறிஸ்தவ நாடுகளின் மீது எப்போது வேண்டுமானாலும் படையெடுத்து வந்து போர்தொடுக்கலாம் என்றதொரு அபாயச் சூழல் நிலவியது. இதை அறிந்த போலந்து நாட்டு மன்னன் ஜான் சொபீஸ்கி (John Sobikeski) என்பவர் தன்னுடைய படைகளைத் போருக்குத் தயார்படுத்தினார். பின்னர் தன்னுடைய படையை மரியாவின் புனித பெயருக்கு ஒப்புக்கொடுத்து ஜெபித்து, போருக்குச் சென்றார். கி.பி. 1683ம் ஆண்டு, செப்டம்பர் 12ம் நாள், வியன்னாவில் இரு நாட்டுப் படைவீரர்களுக்கும் இடையே நடைபெற்ற போரில் ஜான் சொபீஸ்கியின் தலைமையிலான கிறிஸ்தவப் படையானது, துருக்கி நாட்டுப் படையை வெற்றிகொண்டது. அன்றிலிருந்தே மரியாளின் புனித பெயருக்கு வணக்கம் செலுத்தும் முறையானது வழக்கில் வந்தது.

வரலாற்றுப் பின்னணி:
மரியாளின் புனித பெயருக்கு வணக்கம் செலுத்தும் முறை, கி.பி. 15ம் நூற்றாண்டிலிருந்தே வழக்கில் இருந்து வந்திருக்கிறது. ஆனால் மேலே சொல்லப்பட்ட நிகழ்விற்குப் பின்னர் இவ்வழக்கம் மக்கள் மத்தியில் இன்னும் பிரபலமாகத் தொடங்கியது. ஜான் சொபீஸ்கி தலைமையிலான கிறிஸ்தவப் படை துருக்கி நாட்டுப் படையை வெற்றிகொண்ட பிறகு, அப்போது திருத்தந்தையாக இருந்த பதினோறாம் இன்னொசென்ட் என்பவர் ஒவ்வொரு ஆண்டும் செப்டம்பர் மாதம் 12ம் நாள், மரியாளின் புனித பெயருக்கு விழா எடுத்துக் கொண்டாடப் பணித்தார். அன்றிலிருந்து இன்றுவரை அப்படியே கொண்டாடப்பட்டு வருகின்றது.

மரியாளின் புனித பெயருக்கு இருபதுக்கும் மேற்பட்ட அர்த்தங்கள் இருப்பதாக அறிஞர்கள் பெருமக்கள் சொல்வார்கள். அவற்றில் ஒருசிலவற்றை மட்டும் நம்முடைய கவனத்தில் எடுத்துக்கொண்டு சிந்தித்துப் பார்ப்போம். விவிலிய அறிஞரான எரோனிமுஸ் என்பவர் மரியாள் என்றால் கடலின் ஒரு துளி (Drop of the Sea) என்று சொல்வார். அது எப்படியென்றால் கடல் என்பது கடவுளோடு உருவகப்படுத்தப்படுகின்றது. கடல் கடவுளாக உருவகப்படுத்தப்படும் பட்சத்தில் அதில் ஒரு துளி மரியாள் என்று சுட்டிக்காட்டுவார். மேலும் அவர் மரியாள் என்பதற்கு இறைவி என்றும் சுட்டிக்காட்டுவார். இன்னும் ஒருசிலர் மரியாள் என்பதற்கு அழகு நிறைந்தவள், அன்பு வடிவானவள், உயர்த்தப்பட்டவள் என்றும் பொருள் கூறுவர்.

விவிலியத்தில் ஆண்டவர் இயேசுவின் திருப்பெயருக்கு எவ்வளவு வல்லமை இருக்கின்றது என்பதை பல இடங்களில் வாசிக்கின்றோம். “நீங்கள் என் பெயரால் தந்தையிடம் கேட்பதை எல்லாம் அவர் உங்களுக்குத் தருவார்” (யோவா 16:23) என்று இயேசு கிறிஸ்து தன் பெயரால் நடக்கும் வல்ல செயல்களைக் குறித்துப் பேசுகின்றார். “வெள்ளியும் பொன்னும் என்னிடமில்லை; என்னிடம் உள்ளதை உமக்குக் கொடுக்கிறேன். நாசரேத்து இயேசுவின் பெயரால் எழுந்து நடந்திடும்” (திப 3:6) என்று தலைமைத் திருத்தூதரான தூய பேதுரு கால் ஊனமுற்றவரிடம் சொல்ல, அவர் எழுந்து நடப்பதைப் படிக்கின்றோம். தூய பவுல் இயேசுவின் திருப்பெயர் எத்துணை மகிமை வாய்ந்தது என்பதைக் குறித்துப் பேசுகின்றார். “எனவே கடவுளும் அவரை (இயேசுவை) மிகவே உயர்த்தி, எப்பெயருக்கும் மேலான பெயரை அவருக்கு அருளினார். ஆகவே இயேசுவின் பெயருக்கு விண்ணவர், மண்ணவர், கீழுலகோர் அனைவரும் மண்டியிடுவர்” என்று கூறுகின்றார் (பிலி 2: 9-10) இவ்வாறு இயேசுவின் திருப்பெயரால் ஆகும் வல்ல செயல்களை, அதனுடைய மகிமையை நாம் அறிந்துகொள்கிறோம்.

இயேசுவின் திருப்பெயரைப் போன்றே, மரியாளின் புனிதப் பெயருக்கும் வல்லமை இருக்கின்றது என்பதை வரலாறு நமக்கு எடுத்துக்கூருகின்றது. தூய பிரிஜித்துக்கு மரியாள் கொடுத்த காட்சியில், அலகையின் கூட்டம் மரியாளின் பெயரை யாராவது உச்சரிக்கக் கேட்டவுடன் மிரண்டு ஓடுவதையும், வானதூதர்கள் விரைந்து வந்து உதவுவதையும் படித்தறிக்கின்றோம். தூய அம்ரோசியார், “மரியாளின் இனிய நாமம் எனது உள்ளத்தின் ஆழத்தில் மீட்பின் தைலமாக இருக்கின்றது” என்று சுட்டிக்காட்டுவார். இன்னும் இது போன்று தூயவர்களின் வார்த்தைகளைக் கொண்டு பார்க்கும்போது மரியாளின் பெயருக்கு எவ்வளவு ஆற்றல் இருக்கின்றது என்பதை நாம் உணர்ந்து கொள்ளலாம்.

‘இனிய உன் நாமம் ஒதிடல் தினமே’ என்று மரியாளுக்குப் பாடல் பாடும் நாம், அவருடைய புனித பெயரை நம்பிக்கையோடு சொல்லுகின்றபோது அதனால் வாழ்வு பெறுவோம் என்பது உறுதியான செய்தி.

கற்றுக்கொள்ளவேண்டிய பாடம்:
மரியாளின் திருப்பெயருக்கு விழா எடுக்கும் இந்த நாளில் இவ்விழா நமக்கு உணர்த்தும் செய்தி என்ன என்று சிந்தித்துப் பார்த்து நிறைவு செய்வோம்.

மரியாளின் பெயரைச் சொல்வோருக்கு, மரியாள் மகிழ்ச்சியைத் தருவார்:
தூய அல்போன்ஸ் லிகோரி தான் எழுதிய ‘மரியாளின் மாண்பு’ என்ற புத்தகத்தில் சொல்லக்கூடிய நிகழ்வு:

                 வயதான குருவானவர் ஒருவர் கிளி ஒன்று வளர்த்தார். அந்தக் கிளிக்கு அவர் ஒவ்வொரு நாளும் ‘மரியே வாழ்க’ என்ற திருநாமத்தை சொல்லி வளர்த்தார். அந்த கிளியும் அதனை எளிதாகக் கற்றுக்கொண்டது. ஒருநாள் அவர் அந்த கிளியை கூண்டிலிருந்து திறந்துவிட்டு, தன்னுடைய பங்களாவிற்கு முன்பாக அது நடந்து செல்லும் அழகை ரசித்துக்கொண்டிருந்தார். அப்போது திடிரென்று மேலே பறந்துகொண்டிருந்த பருந்து ஒன்று, அதன்மேல் பாய்ந்து, கிளியைத் தூக்கிச் செல்லப் பார்த்தது. அப்போது அந்தக் கிளி தனக்குத் தெரிந்த ‘மரியே வாழ்க’ என்பதைச் சொன்னது. உடனே, கிளியைத் தூக்க வந்த பருந்து தரையில் விழுந்து செத்து மடிந்தது.

மரியாளின் திரு நாமத்தினால் நமக்கு வரும் தீவினைகளும் விட்டு ஓடிவிடும் என்பதை இந்த நிகழ்வு நமக்கு எடுத்துக்கூறுகின்றது.

நாமும் மரியாளின் பெயரை நம்பிக்கையோடு உச்சரிக்கும் போது தீவினைகள் அனைத்தும் நம்மை விட்டு விலகி ஓடும் என்பது உறுதி. ஆகவே, மரியாளின் புனித பெயருக்கு விழா எடுக்கும் இந்த நாளில் நாமும் அவருடைய பெயரை நம்பிக்கையோடு சொல்வோம். அதனால் எல்லாம் நலன்களையும் பெறுவோம்.

September 12
 
Saint of the day:
The Most Holy name of Mary
 
Prayer:
 
The Story of the Most Holy Name of the Blessed Virgin Mary
This feast is a counterpart to the Feast of the Holy Name of Jesus; both have the possibility of uniting people easily divided on other matters.
The feast of the Most Holy Name of Mary began in Spain in 1513 and in 1671 was extended to all of Spain and the Kingdom of Naples. In 1683, John Sobieski, king of Poland, brought an army to the outskirts of Vienna to stop the advance of Muslim armies loyal to Mohammed IV of Constantinople. After Sobieski entrusted himself to the Blessed Virgin Mary, he and his soldiers thoroughly defeated the Muslims. Pope Innocent XI extended this feast to the entire Church.
In Hebrew, the name Mary is "Miryam". In Aramaic the language spoken in her own time, the form of the name was "Mariam". Based on the root "merur", the name signifies "bitterness". This is reflected in the words of Naomi, who, after losing a husband and two sons lamented, " “Do not call me Naomi (‘Sweet’). Call me Mara (‘Bitter’), for the Almighty has made my life very bitter."
Meanings ascribed to Mary's name by the early Christian writers and perpetuated by the Greek Fathers include: "Bitter Sea," "Myrrh of the Sea", "The Enlightened One," "The Light Giver," and especially "Star of the Sea." Stella Maris was by far the favored interpretation. Jerome suggested the name meant "Lady", based on the Aramaic "mar" meaning "Lord". In the book, The Wondrous Childhood of the Most Holy Mother of God, St. John Eudes offers meditations on seventeen interpretations of the name "Mary," taken from the writings of "the Holy Fathers and by some celebrated Doctors". The name of Mary is venerated because it belongs to the Mother of God

✠ அன்டர்லேச்ட் நகர் புனிதர் கய் ✠(St. Guy of Anderlecht)(செப்டம்பர் 12)

† இன்றைய புனிதர் †
(செப்டம்பர் 12)

✠ அன்டர்லேச்ட் நகர் புனிதர் கய் ✠
(St. Guy of Anderlecht)
அன்டர்லேச்ட் நகரின் எளிய மனிதன்:
(The Poor Man of Anderlecht)

பிறப்பு: கி.பி. 950

இறப்பு: கி.பி. 1012
அன்டர்லேச்ட், பெல்ஜியம்
(Anderlecht, Belgium)

ஏற்கும் சமயம் :
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)

பாதுகாவல்:
அன்டர்லேச்ட் நகர் (Anderlecht), பெல்ஜியம் (Belgium), வெறி நாய்களுக்கு எதிராக, நாய்க்கடிக்கு எதிராக, மணமாகாத ஆடவர், வலிப்பு நோயாளிகள், கொம்புகள் கொண்ட மிருகங்கள், கூலி வேலையாட்கள், வெளிப்புற கட்டிடங்களின் பாதுகாவல், தொழுவம், கொட்டகை, உழைக்கும் குதிரைகள், தேவாலயங்களின் புனிதப் பாத்திரங்கள் மற்றும் அங்கிகள் முதலானவைகளின் பொறுப்பாளர்.

நினைவுத் திருநாள்: செப்டம்பர் 12

“கைடோ” (Guido) என்றும், “கைடோன்” (Guidon) என்றும், “லகேன் நகர வை” (Wye of Láken) என்றும் அழைக்கப்படும் புனிதர் “கய்”, ஒரு கிறிஸ்தவ புனிதர் ஆவார். இவர், பொதுவாக, “அன்டர்லேச்ட் நகரின் எளிய மனிதன்” (Poor Man of Anderlecht) என்றும் அனைவராலும் அழைக்கப்படுகிறார்.
 
ஏழைப் பெற்றோருக்குப் பிறந்த புனிதர் “கய்”, “லகேன்” (Laken) நகரிலுள்ள அன்னை மரியாளின் தெய்வ இல்லத்தின் புனிதப் பாத்திரங்கள், அங்கிகள் முதலானவைகளின் பொறுப்பாளர் பணியை ஏற்கும்வரை விவசாய வாழ்க்கையே வாழ்ந்தார். ஆலயத்தை பெருக்கிச் சுத்தப்படுத்துதல், திருப்பலி பீடத்தை அலங்கரித்தல், திருப்பலி பீடத்துக்கான துணிமணிகள் மற்றும் மத குருமார்களின் உடைகளைப் பராமரித்தல், திருப்பலி பூஜை மற்றும் மாலை நேர செபங்களுக்காக ஆலய மணியையடித்தல், ஆலயத்தில் செய்யப்படும் அலங்காரம் மற்றும் பூக்கள் ஏற்பாடு செய்தல் போன்ற பணிகளை செய்துவந்தார்.

மேற்கண்ட ஆலய பணிகளை, ஒரு வணிக முயற்சியில் முதலீடு செய்ய தூண்டப்படும்வரை செய்துவந்தார். ஒருமுறை, அவர் முதலீடு செய்த சரக்குக் கப்பல் துறைமுகத்தில் மூழ்கியபோது, தமது பேராசைக்காகவே தாம் தண்டிக்கப்பட்டதாக என்று “கய்” நம்பினார். நோன்பு மற்றும் பரிகார முயற்சியாக முதலில் ரோம் நகருக்கு திருயாத்திரை சென்றார். பின்னர், “எருசலேம்” (Jerusalem) நகரில் பிற திருயாத்திரிகர்களுக்கு வழிகாட்டியாக பணியாற்ற சென்றார். அங்கிருந்து தமது சொந்த ஊருக்கு திரும்பும் வழியில் கய் மரித்தார்.

புனிதர் கய், “அன்டர்லேச்ட்” நகர் (Anderlecht), பெல்ஜியம் (Belgium), வெறி நாய்களுக்கு எதிராக, நாய்க்கடிக்கு எதிராக, மணமாகாத ஆடவர், வலிப்பு நோயாளிகள், கொம்புகள் கொண்ட மிருகங்கள், கூலி வேலையாட்கள், வெளிப்புற கட்டிடங்களின் பாதுகாவல், தொழுவம், கொட்டகை, உழைக்கும் குதிரைகள், தேவாலயங்களின் புனிதப் பாத்திரங்கள், அங்கிகள் முதலானவைகளின் பொறுப்பாளர் ஆகியவற்றின் பாதுகாவலர் ஆவார்.

இவரது கல்லறை, ஒரு குதிரை அதனை உதைத்தபோது காணப்பட்டது என்று கூறப்படுகின்றது. 1914ம் ஆண்டு, முதல் உலகப் போர் துவங்கும்வரை, “பிரபான்ட்” (Brabant) நகரின் குதிரை வண்டி ஓட்டுனர்கள், “அன்டர்லேச்ட்” (Anderlecht) நகருக்கு வருடாவருடம் திருயாத்திரை செல்வதை வழக்கமாகக் கொண்டிருந்தனர்.


† Saint of the Day †
(September 12)

✠ St. Guy of Anderlecht ✠

The Poor Man of Anderlecht:

Born: 950 AD

Died: 1012 AD
Anderlecht, Belgium

Venerated in: Roman Catholic Church

Feast: September 12

Patronage:
Anderlecht, Belgium; Against Mad Dogs; Against Rabies; Bachelors; People with Epilepsy; Horned Animals; Laborers; Protection of Outbuildings, Stables, and Sheds; Sacristans; Work Horses

Saint Guy of Anderlecht was a Catholic saint. He was known as the "Poor Man of Anderlecht."

Born to poor parents, he lived a simple agricultural life until starting as a sacristan at the Sanctuary of Our Lady at Laken, where his duties included sweeping the church, dressing the altars, taking care of the vestments and altar linens, ringing the bell for mass and vespers, and providing flowers and other decorations which were used in that church.

Saint Guy was born at Anderlecht, a village near Brussels, in the tenth century. As a child, he had two loves, the Church and the poor, and he wished to be himself among that special group of Christ, the poor. While still very young he visited and cared for the sick, and he was regarded by the villagers as a young Saint. As he grew older, love of prayer increased in him, and St. Guy was often seen spending his days in the church. One day when he was praying in the church of Our Lady at Laeken, a short distance from Brussels, he showed such devotion before Our Lady's shrine that the priest, drawing him into the conversation, prayed him to stay and serve the Church. from that point on his great joy was to be constantly in the church, sweeping the floor, polishing the altars, and cleansing the sacred vessels. He spent entire nights in the church in prayer. By day he still found time and means to befriend the poor, so that his generous donations became famous throughout the entire region.

A merchant of Brussels heard of his generosity and was prompted by a demon to go to Laeken and offer him a share of his business, telling him he would have the means thereby to give more to the poor. Guy had no desire to leave the church, but the offer seemed reasonable and he accepted it. The first ship caring expensive cargo was lost, and St Guy realized he had made a mistake. When he returned to Laeken, he found his place at the church filled. The rest of his life was one long repentance for his inconsistency at church. For seven years he made pilgrimages of repentance, visiting Rome and the Holy Land and other famous shrines. About the year 1012, he returned to Anderlecht in his native land. When he died in that same year, a light shone around him, and a voice was heard proclaiming his eternal reward. He was buried in the cemetery of the canons of Anderlecht. Afterwards, St guy was deemed the patron saint of Anderlecht, animals with horns, bachelors, convulsive children, epileptics, labourers, protection of outbuildings, protection of sheds, protection of stables, sacristans, sextons, workhorses; and is invoked against epilepsy, against rabies, against infantile convulsions, and against mad dogs.

11 September 2020

September 11 or 16 Saint of the day:Saint Cyprian

September 11 or 16
 
Saint of the day:
Saint Cyprian
Patron Saint of North Africa
Saint Cyprian's Story
Cyprian is important in the development of Christian thought and practice in the third century, especially in northern Africa.
Highly educated, a famous orator, he became a Christian as an adult. He distributed his goods to the poor, and amazed his fellow citizens by making a vow of chastity before his baptism. Within two years he had been ordained a priest and was chosen, against his will, as Bishop of Carthage.
Cyprian complained that the peace the Church had enjoyed had weakened the spirit of many Christians and had opened the door to converts who did not have the true spirit of faith. When the Decian persecution began, many Christians easily abandoned the Church. It was their reinstatement that caused the great controversies of the third century, and helped the Church progress in its understanding of the Sacrament of Penance.
Novatus, a priest who had opposed Cyprian’s election, set himself up in Cyprian’s absence (he had fled to a hiding place from which to direct the Church—bringing criticism on himself) and received back all apostates without imposing any canonical penance. Ultimately he was condemned. Cyprian held a middle course, holding that those who had actually sacrificed to idols could receive Communion only at death, whereas those who had only bought certificates saying they had sacrificed could be admitted after a more or less lengthy period of penance. Even this was relaxed during a new persecution.
During a plague in Carthage, Cyprian urged Christians to help everyone, including their enemies and persecutors.
A friend of Pope Cornelius, Cyprian opposed the following pope, Stephen. He and the other African bishops would not recognize the validity of baptism conferred by heretics and schismatics. This was not the universal view of the Church, but Cyprian was not intimidated even by Stephen’s threat of excommunication.
He was exiled by the emperor and then recalled for trial. He refused to leave the city, insisting that his people should have the witness of his martyrdom.
Cyprian was a mixture of kindness and courage, vigor and steadiness. He was cheerful and serious, so that people did not know whether to love or respect him more. He waxed warm during the baptismal controversy; his feelings must have concerned him, for it was at this time that he wrote his treatise on patience. Saint Augustine remarks that Cyprian atoned for his anger by his glorious martyrdom.

SAINT OF THE DAY* Feastday: September 11*St. John Gabriel*

*SAINT OF THE DAY* 

Feastday: September 11

*St. John Gabriel*
St. John Gabriel was born in Puech, France, on January 6th, 1802, to a pious family of eight children. Including John Gabriel, five of the Perboyer children became consecrated religious - three priests and two nuns. Accompanying his younger brother Louis while he was entering the seminary, John-Gabriel discovered his calling and entered the Congregation of the Mission, founded by St. Vincent de Paul, at the age of 16

He was ordained at age 23 and taught theology at the seminary before being appointed rector, and later master of novices in Paris - on account of the sanctity his superiors saw in him.

His younger brother, Louis, died on his way to preach in China at the age of 24 and John-Gabriel asked to carry out the mission that had been entrusted to his brother. He arrived on the island of Macao on August 29, 1835 and set out for the mainland later that year. 

He carried out his evangelical labors in Ho-Nan for three years before being transferred to Hou-Pé. His missions bore much fruit in the short time he spent there.

On September 11, 1839 John-Gabriel became one of the first victims of the persecutions against Christians, dying in a manner which had a striking resemblance to the passion of our Lord. He was betrayed for a sum of silver, stripped of his garments and dragged from tribunal to tribunal, beaten and tortured continuously until he was sentenced to death with seven criminals. He was crucified and died on a cross. 

Canonized on June 2, 1996 by Pope John Paul II, St. John Gabriel Perboyre is the first saint of China.

Before his death St. John Gabriel wrote this prayer:

"O my Divine Savior,
Transform me into Yourself. Grant that I may live but in You, by You, and for You,
So that I may truly say, with Saint Paul, "'I live - now not I - But Christ lives in me.'"

கொரோமோடோ புனித கன்னி மரியா(செப்டம்பர் 11)

கொரோமோடோ புனித கன்னி மரியா

(செப்டம்பர் 11)
வெனிசுலா நாட்டில் உள்ள போர்த்துக்கியூசா மாகாணத்தில் உள்ளது குவானரே என்ற இடம். இங்கு 1591 ஆம் ஆண்டு ஒருசில மறைப்பணியாளர்கள் மறைப்பரப்பச் சென்றார்கள். இவர்களை பார்த்து விட்டு ஏற்கெனவே அங்கிருந்த கோஸ்பெஸ் கொரோமோடா இனத்தைச் சார்ந்தவர்கள் காடுகளுக்குத் தப்பியோடி, அங்கேயே வாழத் தொடங்கினார்கள்.

இதன்பிறகு 1651 ஆம் ஆண்டு புனித கன்னி மரியா கோஸ்பெஸ் கொரோமோடா  இனக்குழுத் தலைவருக்கு ஓர் ஆற்றில் தோன்றி, "நீயும் உன்னுடைய இனத்தாரும் அருகே இருக்கும் மறைப்பணியாளர்களிடம் சென்று திருமுழுக்குப் பெற்றுக்கொள்ளுங்கள்" என்றார். உடனே இனக்குழு தலைவர் தன்னுடைய மக்களை  மறைப்பணியாளர்களிடம்அழைத்துச் சென்று திருமுழுக்குப் பெறச் செய்தார்.

தன்னுடைய மக்களெல்லாம்  மறைப்பணியாளர்களிடம் திருமுழுக்குப் பெற்றபொழுது அவர் மட்டும், 'நான் திருமுழுக்குப் பெற்றால் எனது பதவி பறிபோய்விடுமே' என அஞ்சித் திருமுழுக்கு பெறாமலேயே இருந்தார். 

1652 ஆம் ஆண்டு செப்டம்பர் திங்கள் 8 ஆம் நாள் புனித கன்னி மரியா  கோஸ்பெஸ் இனக்குழுத்  தலைவருக்குத் மீண்டுமாக தோன்றி, திருமுழுக்குப் பெறுமாறு சொன்ன பொழுது, அவர் புனித கன்னி மரியாவைப் பிடிக்க முயன்றார். அப்பொழுது புனித கன்னி மரியா தன்னுடைய திருவுருவம் பதித்த ஓர் ஓவியத்தை அங்கு விட்டுவிட்டு, அங்கிருந்து மறைந்து போனார். அதுதான் கொரோமோடோ புனித கன்னி மரியாவின் திருவுருவம்.

இவ்வாறு திருமுழுக்கு பெறாமலேயே இருந்த கோஸ்பெஸ் இனக்குழுத் தலைவர், தன்னுடைய வாழ்வின் இறுதிக்கட்டத்தில் திருமுழுக்குப் பெற்று ஆண்டவர்மீதும் புனித கன்னி மரியாவின் மீதும் நம்பிக்கை கொள்ளத் தொடங்கினார்.

1942 ஆம் ஆண்டு வெனிசுலா நாட்டு ஆயர்கள் கொரோமோடா  புனித கன்னிமரியாவை வெனிசுலா நாட்டின் பாதுகாவலியாக அறிவித்தார்கள். 1944 ஆம் ஆண்டு அக்டோபர் 7 ஆம் நாள் திருத்தந்தை பன்னிரண்டாம் பயஸ் இதை உறுதி செய்தார். 1996 ஆம் ஆண்டு குவானரே என்ற இடத்தில் இருந்த கொரோமோடோ புனித கன்னி மரியாவின் திருத்தலம் தேசியத் திருத்தலமாக அறிவிக்கப்பட்டது. திருத்தந்தை பதினாறாம் பெனடிக்ட்டோ இதனைப் பெருங்கோயில் (Basilica) என்று அறிவித்தார்.

புனித பாப்னுடீயஸ், (ஆயர்)St.Paphnutius,( Bishop) September 11

இன்றைய புனிதர் :
(11-09-2020)

புனித பாப்னுடீயஸ், (ஆயர்)

St.Paphnutius,( Bishop) 
நினைவுத் திருநாள் : செப்டம்பர் 11

இவர் பல ஆண்டுகள் பாலைவனத்தின் வாழ்ந்தார். பிறகு குருவாக திருநிலைப்படுத்தப்பட்டு எகிப்து நாட்டில் ஆயராகவும் தேர்ந்தெடுக்கப்பட்டார். தன் மறைமாநில மக்கள் பாவமன்னிப்பு பெற வேண்டுமென்று விரும்பினார். இதன் வழியாக அமைதியை நிலை நாட்ட எண்ணினார். அதற்காக பெரிதும் உழைத்து, தம் மந்தையை மனந்திருப்பினார். பின்னர் தம் மக்களை நல்ல கிறிஸ்துவர்களாக வளர்த்தெடுத்தார். பல பாவமன்னிப்பு வழிபாடு வழங்கி , மக்களின் மனதை முழுவதுமாக இறைவன் பால் திருப்பினார். 

அப்போது 325 ஆம் ஆண்டு கான்ஸ்டாண்டின்(Constantine) என்ற அரசன் ஓர் கூட்டத்தை கூட்டினான். ஆயர் பாப்னுடீயஸை அக்கூட்டத்திற்கு வரவழைத்தான். தனக்கு தனிபட்ட முறையில் அனைவர் முன்னிலையிலும் மரியாதை அளிக்கும்படி ஆயரிடம் கட்டளையிட்டார்ன். ஆனால் ஆயர் அதை செய்ய மறுத்தார். இதனால் அரசன் கோபங்கொண்டு ஆயரின் வலது கண்ணை பிடுங்கி எரிந்தான். அக்கூட்டத்தில் திருச்சபைக்காக தன் கண்ணை இழந்தார் ஆயர். ஒரு கண்ணைக் கொண்டே 355 ஆம் ஆண்டு மீண்டும் தொழிற்சங்கக் கூட்டத்திற்கு வந்தார். அப்போதுதான் நோய்வாய்ப்பட்டு உடல்நலம் குன்றி இறந்தார்.

---JDH---தெய்வீக குணமளிக்கும் இயேசு /திண்டுக்கல்.

Saint of the Day : (11-09-2020)

Saint Paphnutius of Thebes

On Sept. 11, the Catholic Church honors Saint Paphnutius, an Egyptian monk who became a bishop, endured torture for the faith, and participated at the Ecumenical Council of Nicea in its confirmation of Christ's divinity.
While there is no record of Paphnutius' early life, it is known that he – like many other men of his day – became a disciple of the monk Saint Anthony of the Desert, whose direction of a community of fellow hermits marked the beginning of traditional Christian monasticism.

Having spent several years pursuing spiritual illumination in the austerity of the desert under Anthony's direction, Paphnutius was eventually chosen to become a bishop for the Upper Thebaid region.

This placed him in direct conflict with Maximinus Daia, the Roman imperial ruler of Egypt and Syria from 305 to 313, who persecuted the Church in these regions and attempted to undermine it by strengthening the institutions of paganism.

Under Maximinus Daia's rule, Paphnutius had his left leg partly mutilated and his right eye put out, in an unsuccessful effort to make him renounce the Catholic faith. Not yielding before torture, he was condemned to manual labor in the mines.

Imperial policy toward Christians shifted between 311 and 313, in the midst of a power struggle between the various co-emperors of the time. The Emperor Constantine began to embrace the faith in 312, and he proclaimed its legality the following year, during which Maximinus Daia also died.

Since he survived the ordeal of persecution, Paphnutius was regarded with reverence by the first Christian leader of the Roman Empire. Constantine is said to have met frequently with the bishop from the Upper Thebaid, showing his respect by kissing the wound left by the loss of his eye.

The Egyptian bishop is also reputed to have played a role at the First Ecumenical Council, which condemned Arianism and promulgated the Nicene Creed. While celibate himself, Paphnutius successfully resisted an effort by some council participants to change the Eastern Churches' traditions regarding married members of the clergy.

During the years of doctrinal confusion that followed the Council of Nicea, Paphnutius stood in defense of Christian orthodoxy alongside Saint Athanasius of Alexandria and other Church leaders who upheld the doctrine of Jesus' eternal preexistence as God.

In 335 Paphnutius joined a large group of Egyptian bishops in attending the regional Council of Tyre, where they found the majority of bishops adhering to the Arian heresy.

Paphnutius was especially distressed to see his fellow bishop Maximus of Jerusalem mingling with the Arian clergy, since Maximus, like himself, had once suffered torture rather than compromise his faith. The Egyptian bishop took his fellow confessor aside, and personally persuaded him to back St. Athanasius in the struggle against Arianism.

The year of St. Paphnutius' death, like that of his birth, is unknown. He should not be confused with another prominent Egyptian monk of the same name (who appears in the “Conferences” of Saint John Cassian), nor is he the same Paphnutius whose martyrdom the Eastern churches commemorate on April 19.

---JDH---Jesus the Divine Healer---

10 September 2020

† இன்றைய புனிதர் †(செப்டம்பர் 10)✠ டோலென்ட்டினோ நகர் புனிதர் நிக்கோலஸ் ✠(St. Nicholas of Tolentino)

† இன்றைய புனிதர் †
(செப்டம்பர் 10)

✠ டோலென்ட்டினோ நகர் புனிதர் நிக்கோலஸ் ✠
(St. Nicholas of Tolentino)

ஒப்புரவாளர்:
(Confessor)
பிறப்பு: கி.பி. 1246
இத்தாலி (Italy)

இறப்பு: செப்டம்பர் 10, 1305

ஏற்கும் சமயம்: 
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)

புனிதர் பட்டம்: ஜூன் 5, 1446
திருத்தந்தை நான்காம் யூஜின்
(Pope Eugene IV)

நினைவுத் திருநாள்: செப்டம்பர் 10

பாதுகாவல்:
விலங்குகள், குழந்தைகள், படகோட்டிகள், “காபனடுவான்” மறைமாவட்டம் (Diocese of Cabanatuan), ஃபிலிப்பைன்ஸ், மரிக்கும் மக்கள், கப்பல் பணியாளர்கள், நோயுற்ற மிருகங்கள், உத்தரிய ஆன்மாக்கள், “டான்டாக் மறைமாவட்டம்” (Diocese of Tandag), “சுரிகாவோ நகர்” (Surigao City), “கனரி தீவு” (Canary Island), ஸ்பெயின் (Spain).

டோலென்ட்டினோவின் புனிதர் நிக்கோலஸ் ஒரு ஆன்ம பலம் கொண்டவரும், இத்தாலிய புனிதரும் ஆவார். இவர், உத்தரியத்திலுள்ள ஆன்மாக்களின் பாதுகாவலர் என்று அறியப்படுகிறார்.

18 வயதில் துறவறம் பெற்ற நிக்கோலஸ், ஏழு வருடங்கள் கழித்தே குருத்துவம் பெற்றார். மறை போதகம் செய்வதில் கீர்த்தி பெற்றிருந்த இவர், சிறந்த ஒப்புரவாளருமாவார்.

கி.பி. 1274ல், தமது பிறந்த ஊருக்கு அருகிலுள்ள டோலேன்ட்டினோ'வுக்கு அனுப்பப்பட்டார். அங்கே இரு பிரிவினரிடையே கலவரம் நடந்து கொண்டிருந்தது. ஆயருக்கு பக்கபலமாக “கேல்ப்ஸ்” (Guelphs) எனும் பிரிவினரும், ரோமப் பேரரசருக்கு ஆதரவாக “கிபெல்லின்ஸ்” (Ghibellines) எனும் பிரிவினரும் கலவரத்தில் ஈடுபட்டிருந்தனர். அங்கே அவர் சமாதான தூதுவராகப் பணி புரிந்தார்.

ஏழைகள் மற்றும் குற்ற செயல்களில் ஈடுபட்டிருந்தவர்க்கும் போதனை செய்தார். நோயுற்றோருக்காக இறைவனின் அதிதூய அன்னை கன்னி மரியாளிடம் ஜெபித்து ரொட்டித் துண்டுகளை வழங்கி அவர்களை குணமாக்கினார். அவருக்கு சம்மனசுக்களின் காட்சிகள் காணக் கிடைத்ததாகவும் கூறப்படுவதுண்டு. தொடர்ந்த நோன்புகள் நோற்கும் வழக்கம் கொண்ட நிக்கோலஸ், ஒருமுறை ஒரு வாரத்துக்கும் அதிகமாக நோன்பிருந்த வேளையில், அன்னை கன்னி மரியாளும், புனிதர் அகுஸ்தினாரும் காட்சியளித்து, சிலுவை அடையாளமிட்ட ரொட்டியை தண்ணீரில் நனைத்து உண்ணுமாறு கூறினர். நோன்புகளின் காரணமாக மிகவும் களைத்தும், பலவீனமாகவும் காணப்பட்ட நிக்கோலஸ், சிலுவை அடையாளமிட்ட ரொட்டிகளை தண்ணீரில் நனைத்து உண்டவுடன் புத்துணர்ச்சியும் புதிய பலமும் பெற்றார்.

ஏழைகளுக்கு உதவுவதிலும், சிறைச் சாலைகளுக்கு சென்று கைதிகளைக் கண்டு அவர்களுக்கு போதனைகள் செய்வதிலும் நோயுற்றோருக்காக கன்னி மரியாளிடம் ஜெபித்து ரொட்டி வழங்கி அவர்களை குணமாக்குவதிலும் வெற்றி கண்டார். அவருடைய இந்த வெற்றிகளுக்கான காரணம் என்னவென்று அவரிடம் கேட்கப்பட்டபோது, தாம் இறைவனின் ஒரு கருவியே என்றார்.

தமது இறுதி நாட்களில் நோயுற்று, அதிக வேதனையுற்ற நிக்கோலஸ், கி.பி. 1305ம் ஆண்டும், செப்டம்பர் மாதம், பத்தாம் தேதி மரணமடைந்தார். இவரது உடல் டோலென்ட்டினோ (Tolentino) நகரிலுள்ள "புனித நிக்கோலஸ் திருத்தலத்தில்" பாதுகாக்கப்படுகின்றது.

† Saint of the Day †
(September 10)

✠ St. Nicholas of Tolentino ✠

Confessor, Patron of Holy Souls, Mystic:

Born: 1246 AD
Italy

Died: September 10, 1305

Venerated in: Roman Catholic Church

Canonized: June 5, 1446
Pope Eugene IV

Feast: September 10

Patronage:
Animals; Babies; Boatmen; Diocese of Cabanatuan, Philippines; Dying People; Lambunao, Guimbal, Iloilo, Mariners; Diocese of Mati; Holy Souls; Sailors; Sick, Souls in Purgatory; Diocese of Tandag, Watermen; Patron Saint of Surigao City, La Huerta, Parañaque City and Buli and Cupang in Muntinlupa City, San Nicolas, Ilocos Norte a town named after St. Nicholas De Tolentino, Banton, Romblon in the Philippines; Patron Saint of La Aldea de San Nicolás in the island of Gran Canaria, Canary Island, Spain; Patron Saint of Capas, Tarlac.

St. Nicholas of Tolentino, known as the Patron of Holy Souls, was an Italian saint and mystic

Born in 1245 in Sant'Angelo, St. Nicholas of Tolentino took his name from St. Nicholas of Myra, at whose shrine his parents prayed to have a child. Nicholas became a monk at 18, and seven years later, he has ordained a priest. He gained a reputation as a preacher and a confessor. C. 1274, he was sent to Tolentino, near his birthplace. The town suffered from civil strife between the Guelphs, who supported the pope, and Ghibellines, who supported the Holy Roman Emperor, in their struggle for control of Italy. Nicholas was primarily a pastor to his flock. He ministered to the poor and the criminal. He is said to have cured the sick with bread over which he had prayed to Mary, the Mother of God. He gained a reputation as a wonder-worker. Nicholas died in 1305 after a long illness. People began immediately to petition for his canonization. Eugene IV canonized him in 1446, and his relics were rediscovered in 1926 at Tolentino.

A studious, kind and gentle youth, at the age of 16 Nicholas became an Augustinian Friar and was a student of the Blessed Angelus de Scarpetti. A monk at the monasteries at Recanati and Macerata as well as others, he was ordained in 1270 at the age of 25, and soon became known for his preaching and teachings. Nicholas, who had had visions of angels reciting "to Tolentino", in 1274 took this as a sign to move to that city, where he lived the rest of his life. Nicholas worked to counteract the decline of morality and religion which came with the development of city life in the late thirteenth century.

On account of his kind and gentle manner, his superiors entrusted him with the daily feeding of the poor at the monastery gates, but at times he was so free with the friary's provisions that the procurator begged the superior to check his generosity. Once, when weak after a long fast, he received a vision of the Blessed Virgin Mary and Saint Augustine, who told him to eat some bread marked with a cross and dipped in water. Upon doing so he was immediately stronger. He started distributing these rolls to the ailing, while praying to Mary, often curing the sufferers; this is the origin of the Augustinian custom of blessing and distributing Saint Nicholas Bread.

In Tolentino, Nicholas worked as a peacemaker in a city torn by strife between the Guelphs and Ghibellines who, in the conflict for control of Italy, supported the Pope and the Holy Roman Emperor respectively. He ministered to his flock, helped the poor and visited prisoners. When working wonders or healing people, he always asked those he helped to "Say nothing of this", explaining that he was just God's instrument.

During his life, Nicholas is said to have received visions, including images of Purgatory, which friends ascribed to his lengthy fasts. Prayer for the souls in Purgatory was the outstanding characteristic of his spirituality. Because of this Nicholas was proclaimed patron of the souls in Purgatory, in 1884 by Leo XIII.

Born in answer to prayer, Nicholas of Tolentino became an Augustinian friar, gaining a reputation for working miracles and making peace. Tolentino had a name as a troubled town, but Nicholas brought it peace. Patrick Duffy tells his story.

His name a token of gratitude from his mother:
Nicholas was born in the town of Fermo in the Marche region of eastern Italy on the Adriatic. His parents were childless for six years. They prayed at the shrine of St Nicholas of Bari and in thanksgiving christened their son Nicholas.

St Nicholas’ bread for the sick and poor:
Nicholas joined the Augustinian friars at eighteen. He often fasted and performed other penances, spending long hours in prayer. Once, when severely ill, he had a vision of Mary, Augustine and Monica telling him to eat a certain type of bread roll that had been dipped in water and he recovered. He then began himself to bless and distribute this bread to the sick and poor, who were also healed. He became so enthusiastic about this that the prior accused him of squandering the community’s resources. He also had a reputation as a healer, even before he was ordained in 1269. The rolls became known as Saint Nicholas’s Bread, and are still distributed in his memory.

Peace to Tolentino:
After his ordination, Nicholas was stationed at a friary where he felt comfortable, but one day he heard a voice telling him, “To Tolentino, To Tolentino”. Tolentino was a town that was troubled by rival pro- and antipapal factions. Here he preached in the street and despite opposition and ridicule, he was able to restore peace to the town. He continued his lengthy fasts and received visions. He became known as a sympathetic confessor and for visiting the sick and poor.

Souls in purgatory:
Once, while asleep, a fellow friar who had died shortly before spoke to him from purgatory and urged him to celebrate the Eucharist for him and other souls there, so that they would be set free by the power of Christ. Nicholas did so for seven days. The friar again spoke to Nicholas, thanking him and assuring him that a large number of souls were now with God. Because of this Nicholas was proclaimed patron of the souls in Purgatory.

Death and influence:
Nicholas died on 10th September 1305. Pope Eugene IV canonized him in 1446, and his relics were rediscovered at Tolentino in 1926.

In the Augustinian Church of St John the Baptist and St Augustine (John’s Lane) in Thomas Street, Dublin, behind the high altar there is a stained glass window depicting St Nicholas of Tolentino in red vestments celebrating Mass for the souls in purgatory also depicted  – with one soul being escorted into heaven.

✠ வில்லநோவா புனிதர் தாமஸ் ✠(St. Thomas of Villanova)செப்டம்பர் 10

† இன்றைய புனிதர் †
(செப்டம்பர் 10)

✠ வில்லநோவா புனிதர் தாமஸ் ✠
(St. Thomas of Villanova)
மறைப்பணியாளர், ஆயர், ஒப்புரவாளர்:
(Religious, Bishop and Confessor)

பிறப்பு: கி.பி. 1488
வில்லநோவா டி லாஸ் இன்ஃபேன்ட்ஸ், சியுடாட், ஸ்பெயின்
(Villanueva de los Infantes, Ciudad Real, Spain)

இறப்பு: செப்டம்பர் 8, 1555
வலென்சியா, ஸ்பெயின்
(Valencia, Spain)

ஏற்கும் சமயம்: 
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)

புனிதர் பட்டம்: நவம்பர் 1, 1658
திருத்தந்தை ஏழாம் அலெக்சாண்டர்
(Pope Alexander VII)

பாதுகாவல்: 
வில்லநோவா பல்கலைகழகம்
(Villanova University)

நினைவுத் திருநாள்: செப்டம்பர் 10

வில்லநோவா புனிதர் தாமஸ், “அகுஸ்தினார் துறவற சபையைச்” (Order of Saint Augustine) சேர்ந்த ஒரு ஸ்பேனிஷ் துறவியாவார் (Spanish friar). தமது காலத்தில், குறிப்பிடத்தக்க ஒரு போதகரும், சந்நியாசம், மற்றும் ஆன்மீக எழுத்தாளரும் ஆவார். இவர், ஏழைகளின்பால் அன்பும் கருணையும் கொண்ட ஒரு பேராயரும் ஆவார்.

“தோமஸ் கார்சியா ஒய் மார்ட்டிநெஸ்” (Tomás García y Martínez) எனும் இயற்பெயர் கொண்ட இவருடைய தந்தை, ஒரு தானியங்களை அரைக்கும் தொழில் செய்பவர் ஆவார். அவர் தமது தாயைப் போலவே, உணவு மற்றும் பலசரக்கு வகைகளை தினமும் ஏழைகளுக்கு கொடுக்கும் வழக்கம் கொண்டவராயிருந்தார். 

தமது பதினாறு வயதில், கலை மற்றும் இறையியல் கற்பதற்காக “அல்காலா பல்கழையில்” (University of Alcalá) சேர்ந்தார். தமது கல்வியை முடித்த தாமஸ், அங்கேயே ஒரு பேராசிரியராக பணி புரிந்தார். கலை, தர்க்கம், மற்றும் தத்துவம் ஆகிய பாடங்களைப் போதித்த தாமஸ், தொடர்ச்சியான மறதி மனப்பாங்கு உள்ளவராயும், குறைந்த ஞாபக சக்தியும் கொண்டவராக இருந்தார். இதன் காரணமாகவே, கி.பி. 1516ம் ஆண்டு, “சலமான்கா” (Salamanca) எனுமிடத்திலுள்ள புனித அகுஸ்தினார் துறவற சபையில் இணைந்தார். கி.பி. 1518ம் ஆண்டில் குருத்துவ அருட்பொழிவு பெற்றார்.

அன்பொழுக இனிமையாக அருட்போதனை செய்வதில் மிகவும் பிரசித்தி பெற்றவராக திகழ்ந்தார். "இறைவனின் அன்பு" என்னும் தலையங்கத்திலேயே பெரும்பாலான சொற்பொழிவுகளை தயாரித்து நிகழ்த்தினார். அன்னை கன்னி மரியாளின் மீது அபரிமிதமான பக்தி கொண்டிருந்தார்.

கி.பி. 1533ல், புனித அகுஸ்தினார் துறவற மடத்திலிருந்து மெக்சிக்கோ (Mexico) நாட்டுக்கு அனுப்பப்பட்ட தாமஸ், அங்கே அரசர் ஐந்தாம் சார்லஸ் (Charles V) அவர்களால் “கிரனடா” (Granada) உயர் மறை மாவட்டத்தின் பேராயராக நியமிக்கப்பட்டார். ஆனால், தாமஸ் அதை ஏற்க மறுத்துவிட்டார். கி.பி. 1544ல் மீண்டும் அவர் “வலேன்சியா”வின் (Valencia) பேராயராக நியமிக்கப்பட்டார். ஆனால் தமது முன்னோடிகள் உத்தரவிடும்வரை அவர் தொடர்ந்து அதற்கும் மறுத்துவிட்டார்.

தாமஸ் சிக்கனத்துக்கு பெயர் போனவர். ஒருமுறை, தமது இல்லத்தை அலங்கரிப்பதற்காக கிடைத்த நன்கொடை பணத்தை நகரிலுள்ள ஒரு மருத்துவமனையின் பராமரிப்பு பணிகளுக்காக கொடுத்துவிட்டார். அவர், தாம் படுக்க உபயோகித்த பாயை கூட ஏழை ஒருவருக்கு உதவுவதற்காக விற்றுவிட்டார். துறவு மடத்தில் தாம் புகுநிலை துறவியாக இருந்தபோது அணிதிருந்த சீருடை அங்கியையே பேராயரானபிறக்கும் அணிந்து வந்தார். தாமஸ் "ஏழைகளின் தந்தை" என்று அறியப்பட்டார். அனாதைகள், ஏழைப்பெண்கள், ஆதரவற்றவர்கள் மற்றும் நோயுற்றோர் மீது அவர் கொண்ட தொடர்ந்த அன்பும் பற்றும் அளவற்றது. உறைவிட பள்ளிகள் மற்றும் உயர்நிலை பள்ளிகள் பலவற்றை அவர் கட்டி உருவாக்கினார்.

தமது 67வது வயதில் வலென்சியா'வில் (Valencia) மரணமடைந்த தாமசின் உடல் அங்கேயுள்ள பேராலயத்தில் பாதுகாக்கப்பட்டது.

† Saint of the Day †
(September 10)

✠ St. Thomas of Villanova ✠

Religious, Bishop, and Confessor:

Born: 1488 AD
Villanueva de Los Infantes,
Ciudad Real, Spain

Died: September 8, 1555
Valencia, Spain

Venerated in: Roman Catholic Church

Canonized: November 1, 1658
Pope Alexander VII

Feast: September 10

Patronage:
Santolan, (Pasig City), Alimodian and Miag-ao (Iloilo), Villanova University

St. Thomas of Villanova was a Spanish friar of the Order of Saint Augustine who was a noted preacher, ascetic and religious writer of his day. He became an archbishop who was famous for the extent of his care for the poor of his see.

Biographical selection:
In the early 16th century, Germany and Spain presented a curious contrast: The first was divided, scandalized, and perverted by an apostate Augustinian monk: Luther. The latter was elevated and sanctified by another Augustinian monk, St. Thomas of Villanova. 

St. Thomas was born on September 18, 1488, at Fuentellana, Spain, the son of a noble but impoverished family. His parents were extremely virtuous and transmitted to him their love for the poor. His mother had received the gift of miracles. The boy was the worthy fruit of such saintly parents. 

After a virtuous childhood in Villanova, he graduated with high honours from the University of Alcalá. At age 28, he joined the St. Augustine friars at Salamanca and took his vows on November 25, 1517, the same year of Luther’s apostasy. At Salamanca, he taught Scholastic Theology and soon began to preach in pulpits throughout Spain. He dedicated his life to the confessionary and to the pulpit. 

His sermons were so persuasive that he was named the court preacher of Emperor Charles V and one of his councillors of state. It is said that Charles V never denied anything to St. Thomas because – as the Emperor affirmed – he had the gift to move hearts.  

He was offered the See of Granada but refused the position. Years later, in 1544, he was obliged under obedience to accept the Archbishopric of Valencia. At that time, the Kingdom of Valencia was suffering from a severe drought. When it was announced that St. Thomas had been chosen the new Archbishop, rain poured abundantly, a sign of the days of grace and redemption to come. In fact, this rain summarizes well the tenure of St. Thomas of Villanova, who became known as “Almsgiver” and “Father of the Poor” for his charity, and “model of Bishops” for his administration and laws. He made a gradual and steady reform of the Clergy and then extended it to all the faithful. 

He continued his mortified life, always seeing in the poor his most precious treasure. He was munificent with all but very parsimonious with himself to the point that he wore the same habit that he had received in the novitiate. Once he was accused of avarice by a tailor who received an old coat for him to mend. Notwithstanding, sometime later St. Stephen gave 150 silver coins as dowry for the tailor’s daughters. 

Several hundred poor came to St. Thomas’ door each morning and were given meals, wine, and money. His charity was often accompanied by miracles of healing the sick, the multiplication of food and extraordinary conversions. His ecstasies were so common that at times he described them in his sermons on the Transfiguration. 

After 11 years of his episcopate, St. Thomas fell gravely ill and died September 8, 1555, the day of the Nativity of Our Lady. In his death agony, he gave the bed in which he was laying to a poor man. It was the last thing he had. 

St. Thomas of Villanova left a great number of sermons and theological writings; his grandiose style is reminiscent of St. Bernard. 

Comments:
This is not a very easy selection to comment on since it primarily reports facts about St. Thomas of Villanova that are characteristic of many saints. They are admirable and praiseworthy, but a little too generic and repeat what we hear about others. I limit myself, therefore, to comment on some more distinctive points here and there for our meditation.

First, it is a remarkable fact that Charles V chose St. Thomas of Villanova as a preacher and counsellor. He was a person who in many ways directed the conscience of the Emperor. You see the finger of Divine Providence directing this great statesman. 

Charles V, Emperor of the Holy Roman German Empire, a man over whose domains the sun never set, was an extraordinarily important man. He continued the vocation of the Hapsburgs of the House of Austria. There is a text by Mary de Agreda describing the designs of Providence for the House of Austria and all the graces God gave the Hapsburgs to fulfil them. It is very beautiful to see how Divine Providence assisted the realization of those designs by sending St. Thomas of Villanova to be the court preacher and counsellor to Charles V. 

Charles V, we must add with sadness, did not entirely correspond to those plans of God. He had a stint as a councillor, but he was a man whose softness and spirit of tolerance permitted Protestantism to expand in his lands. It is true that he had many different enemies to fight. One of them was the league formed by Muslim Turkey and Catholic France, which also became indirectly responsible for the expansion of Protestantism. 

But Charles V had long periods of peace when he could have opposed the expansion of Protestantism. His famous temporizations have made him the subject of strong, objective critiques by Church historians. 

But he ended his life well. He left aside all his possessions and goods and retired to a monastery as a penitent. He spent his last years there living a life that edified all Christendom. Did the good counsels of St. Thomas of Villanova finally move his heart? He used to say that St. Thomas had the gift of moving hearts. Did St. Thomas also bend his own heart of iron? It is a point to consider.

Someone could object: Why do you say that he had an iron heart? A man who makes concessions is a soft man and cannot be considered a man with an iron heart. 

I would answer that the long experience of life has shown me that nothing is harder to change than the heart of a soft man and make him an energetic man. It is harder to make a soft man energetic than to make an energetic man become soft. I think that a saint who could have made Louis XVI lose his softness would have performed a supernatural exploit greater than one who would convince Louis XIV to refrain from using force. So, the change of Charles V, who went to a monastery to make penance, may have been due to the good counsel of St. Thomas of Villanova. 

Second, it is interesting to see that St. Thomas had so many ecstasies that he used to speak about them in his sermons. It is admirable to see how he reported, sincerely and nobly, without vanity, the manifestations of grace in his soul from the pulpit. Only a truly superior soul can do this because he understands that grace does not rely on his personal merit but only on the largesse of God. 

This attitude is the opposite of a certain Calvinist way of understanding humility that has infiltrated many Catholic milieus. According to it, an individual is proud if he ever praises himself or lets someone else know of his qualities or gifts because humility would always demand that he hide such things. This is not always true. It is a simplified picture. 

I know, of course, that it can be dangerous to tell a person he can praise his own qualities. Often it happens that the person does not have an objective view of himself, but exaggerates his qualities and becomes proud. I know this, and I agree that we must be careful about encouraging this kind of pride. 

But this is different from obliging everyone to hide his qualities in the name of humility. You can see in the life of St. Thomas of Villanova how he made a beautiful and natural manifestation of the graces he received and the marvellous things God did in his soul. He could talk about them even in a sermon because he was detached from them and was glorifying God alone, and not himself. 

In the richness of the Catholic Church, we can find the models for both the rule, which is to be silent about one’s qualities and also for the exception, which is to praise one’s own graces and qualities in order to honour God. 

This is another beautiful facet of the life of St. Thomas of Villanova.
~ Late Prof. Plinio Corrêa de Oliveira

✠ புனிதர் புல்ச்செரியா ✠(St. Pulcheria) செப்டம்பர் 10

† இன்றைய புனிதர் †
(செப்டம்பர் 10)

✠ புனிதர் புல்ச்செரியா ✠
(St. Pulcheria)
கிழக்கு ரோமப் பேரரசின் பேரரசி:
(Empress of the Eastern Roman Empire)

பிறப்பு: ஜனவரி 19, 398 அல்லது 399
கான்ஸ்டன்டினோபிள்
(Constantinople)

இறப்பு: ஜூலை 453
அனேகமாக கான்ஸ்டான்டினோபிள்
(Probably Constantinople)

ஏற்கும் சமயம்:
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)
கிழக்கு மரபுவழி திருச்சபை
(Eastern Orthodox Church)

நினைவுத் திருவிழா: செப்டம்பர் 10

புனிதர் ஏலியா புல்ச்செரியா, கிழக்கு ரோமப் பேரரசரான (Eastern Roman Emperor) தமது இளைய சகோதரர் இரண்டாம் தியோடோசியஸின் (Theodosius II) சிறுவயது ஆட்சி காலத்தில், பைசண்டைன் பேரரசின் (Byzantine Empire) ஆட்சிப் பிரதிநிதியாக (Regent) இருந்தவரும், கிழக்கு ரோமப் பேரரசின் பேரரசர்  மார்சியனை (Marcian) திருமணம் செய்ததன் மூலம் அப்பேரரசின் பேரரசியுமாவார்.

பைசண்டைன் பேரரசர் (Byzantine Emperor) “ஆர்கேடியஸ்” (Arcadius), மற்றும் பேரரசி “ஏலியா யூடோக்ஸியா” (Empress Aelia Eudoxia) ஆகியோரின் மூத்த மகளான இவர், கி.பி. 415ம் ஆண்டு, தமது பதினைந்தாம் வயதில், தமது இளைய சகோதரரான இரண்டாம் தியோடோசியஸின் பாதுகாவலராக ஆட்சிப் பொறுப்பை எடுத்துக்கொண்டார். மேலும் “அகஸ்டா – பேரரசி” (Augusta - Empress) என்று பறைசாற்றினார். தமது சகோதரர் ஆட்சியின்போது அரசியல் சக்தியை மாற்றிக்கொண்டிருந்தாலும், புல்ச்செரியா குறிப்பிடத்தக்கவராக இருந்தார். கி.பி. 450ம் ஆண்டு, ஜூலை மாதம், 26ம் நாளன்று, தமது சகோதரர் இரண்டாம் தியோடோசியஸ் மரித்ததும், கிழக்கு ரோமப் பேரரசர்  மார்சியனை (Marcian) திருமணம் செய்ததன் மூலம் அப்பேரரசின் பேரரசியானார். அதே சமயத்தில், கன்னித்தன்மைக்கான தமது சத்திய பிரமாணத்தை மீறாமலும் இருந்தார். மூன்று வருடங்கள் கழித்து, கி.பி. 453ம் ஆண்டு, அவர் மரித்தார்.

புல்ச்செரியா, திருச்சபை வரலாற்றில் மிக முக்கியமான “எபேசஸ் மகாசபை” (The Council of Ephesus) மற்றும் “சால்செடன் மகாசபை” (The Council of Chalcedon) ஆகிய இரண்டு கிறிஸ்தவ ஆலோசன மகாசபைகளை நடத்த வழிகாட்டியதன் மூலம் கிறிஸ்தவ திருச்சபை மற்றும் அதன் இறையியல் வளர்ச்சியில் பெரிதும் செல்வாக்கு கொண்டிருந்தார். ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபையும், கிழக்கு மரபுவழி திருச்சபையும் இவரை புனிதராக ஏற்கின்றன.

† Saint of the Day †
(September 10)

✠ St. Pulcheria ✠

Empress of the Eastern Roman Empire:

Born: January 19, 398 or 399
Constantinople

Died: July 453
Probably Constantinople

Venerated in:
Roman Catholic Church
Eastern Orthodox Church

Feast: September 10

Saint Aelia Pulcheria was Regent of the Byzantine Empire during the minority of her brother Theodosius II, and empress by marriage to Marcian. 

She was the second (and oldest surviving) child of Byzantine Emperor Arcadius and Empress Aelia Eudoxia. In 415, the fifteen-year-old Pulcheria took over the reins of government as the guardian of her younger brother Theodosius II and was also proclaimed "Augusta" (Empress). Pulcheria had significant, though changing, political power during her brother's reign. When Theodosius II died on 26 July 450, Pulcheria provided a successor by marrying Marcian on 25 November 450, while simultaneously not violating her vow of virginity. She died three years later, on July 453.

Biographical selection:
“Thanks to you, the scandals stimulated by the evil spirit were suppressed. Thanks to your efforts, the whole earth today are united in the confession of the same Faith.” 

With these words, Pope St. Leo the Great paid tribute to Empress Pulcheria (399-453), grand-daughter of Theodosius. She was baptized by St. John Chrysostom in Constantinople and while still very young, she made a vow of virginity along with her two younger sisters. 

Six years after her father, Arcadius, died, the Senate proclaimed her Augusta (empress) and named her regent of her younger brother Theodosius II. Pulcheria was 15 years old when she assumed the full responsibility of the government. It is rare in History to find so much prudence joined with such great precocity. 

At age 20, Theodosius married Athenais, daughter of a pagan philosopher of Athens. His wife, who received the name Eudoxia when she was baptized, sought to weaken Pulcheria’s influence over the Emperor. Eudoxia ended by persecuting her sister-in-law and favouring the heresy of Nestorius, while St. Pulcheria supported St. Cyril of Alexandria against the heretic. Pulcheria was removed from power and withdrew from the court. 

In 441 Eudoxia was exiled because of her infidelity to the Emperor, and Pulcheria returned. Theodosius was supporting the heresy of the monk Eutyches, but Pulcheria convinced him to withdraw it and follow St. Leo the Great. 

In 450 Theodosius died. Pulcheria was again proclaimed Empress. One year later the Council of Chalcedon (451) – she assisted at its third session - condemned Monophysitism, the heresy of Eutyches. In a letter to the Empress Pulcheria, St. Leo credited her with overcoming the heresies of Nestorius and Eutyches. 

On her return from exile, she found the Empire threatened by Attila. She agreed to marry General Marcian to maintain the stability of the Empire on the condition that he respects her vow of virginity. Together they governed the Empire. Marcian persecuted the Nestorians and followers of Eutyches, recalled the Catholic Bishops who had been exiled by Theodosius, and kept Attila outside the boundaries of the Empire. St. Pulcheria died in 453 at age 54. 

Comments:
It is the most beautiful life! Life was full of lessons that deserve commentaries.

First, you can see the very important role of elites in giving a good example in the customs and protecting the Catholic Religion. In his eulogy of St. Pulcheria, St. Leo the Great gave her the credit for the bad customs being suppressed and the whole earth having the same unity of Faith. This happened because a certain woman who consecrated herself to God was raised to the imperial throne, held the reins of the government, and used this power and influence to favour a Saint who was a Pope, St. Leo, and the Patriarch of Alexandria, St. Cyril. 

Above all, the Catholic Religion must have holy priests, bishops, and Popes. But often this is not enough. It is also necessary to have saints in the principal posts of the civil order. The life of St. Pulcheria teaches us that the laypeople also have an important role to play in building Christian Civilization and defending the Church. The clergy, even with saints as Pope and Bishops, was not able by itself to extirpate the heresies of Nestorianism and Monophysitism. 

Second, St. Pulcheria’s first care was for the service of God. She consecrated herself as a virgin; she was the regent of her brother; she fought against the bad influence of her sister-in-law; she was exiled but did not abandon the good cause; she returned and helped it conquer. Her only concern was to make the cause of God victorious. 

Third, there is one point that is not clear in this admirable life. Given her influence over her brother, why did she allow him to marry Eudoxia? The latter was the daughter of a pagan, and eventually caused an enormous problem for the cause of God. The selection does not mention who arranged that marriage. Would it have been a concession on the part of St. Pulcheria? It is possible. Then, she would not have been a saint yet. Was there a good reason for that marriage? Perhaps. At any rate, it was made with a high price, since St. Pulcheria was exiled because of it and the heresiarchs Nestorius and Eutyches were protected by Eudoxia. Once again, it follows the same principle, with a good Empress, everything goes well; with a bad Empress, everything worsens.  

Fourth, it is interesting to notice what happened with Attila. When he came to the West, he did not go straight to the Western Roman Empire. First, he tried to invade the Eastern Roman Empire. He was defeated there and then decided to enter Western Europe where he caused the devastation we know. We can see the role of the Holy Empress who through her prayer and action decisively kept those terrible enemies out of the Empire. 

What should we ask of St. Pulcheria? We should ask her for the grace to understand and make understood with renewed ardour our role as laymen in temporal society following the plan of Divine Providence. That is, to serve God and Holy Mother Church living in the temporal order and transforming it into a true Christendom.
~ Late Prof. Plinio Corrêa de Oliveira

புனித மெனோடோரா (-305)(செப்டம்பர் 10)

புனித மெனோடோரா (-305)

(செப்டம்பர் 10)
இவர் சின்ன ஆசியாவில் உள்ள பைதானியாவைச் சார்ந்தவர்; இவருக்கு மெட்ரோடோரா, நிம்போடோரா என்ற இளைய சகோதரரிகள் இருவர் இருந்தனர். 

இம்மூவரும் இறைவன்மீது மிகுந்த நம்பிக்கை கொண்டு வாழ்ந்து வந்தனர். இவர்கள் காட்டிற்குச் சென்று இறைவேண்டலிலும் நோன்பிலும் நிலைத்திருந்தார்கள். இச்செய்தி அப்பகுதியில் ஆளுநராக இருந்த ஃபிரண்டனுஸ் என்பவனுக்குத் தெரிய வர, அவன் மெனோடோரவிடம் வந்து, கிறிஸ்துவை மறுதலித்துவிட்டு, உரோமைக் கடவுளை வழிபடச் சொன்னான். அதற்கு இவர் மறுப்புத் தெரிவித்தார்.

இதனால் அவன் இவரை மன்னர் முன்பாக இழுத்துச் சென்று நிறுத்தினான். மன்னரும் இவரைக் கிறிஸ்துவை மறுதலித்துவிட்டு, உரோமைக் கடவுளை வழிபடச் சொன்னபோதும், இவர் தனது கொள்கையில் உறுதியாக இருந்தார். எனவே மன்னன் இவரை எரித்துக் கொன்றான்.

இதன் பிறகு மூன்று நாள்கள் கழித்து, இவரது சகோதரிகளான மெட்ரோடோராவும் நிம்போடோராவும் கிறிஸ்துவை மறுதலிக்கக் கேட்டுக் கொள்ளப் பட்டார்கள். அவர்களும் தங்கள் கொள்கையில் மிக உறுதியாக இருந்ததால், அவர்களும் தீயிலிட்டுக் கொல்லப்பட்டார்கள்.  

புனித அல்பி சால்வியன் St. Salvius of Albi September 10

இன்றைய புனிதர் :
(10-09-2020)

புனித அல்பி சால்வியன் St. Salvius of Albi

இறப்பு
584
இவர் அல்பி என்ற நகரில் ஆயராக இருந்தார்.திருத்தந்தை முதலாம் பெரிய கிரகோரியின்(Pope Gregory I) நண்பர். இவரின் சொந்த ஊரானஅல்பியில் வழக்கறிஞராக பணியாற்றினார்.அதன்பிறகு ஒரு துறவு மடத்திற்குள் நுழைந்து,
துறவியாகவே பணியாற்றினார். அதன்பிறகுதுறவியானார். அதன்பிறகு அத்துறவற மடத்துறவிகளை கவனிப்பதற்கான பொறுப்பை ஏற்றார். பின்னர் 574-584 வரை அல்பியிலுள்ள மக்களின் ஆயனாக ஆயர் பதவி வகித்தார். அங்கு நோயாளிகளை கவனிக்கும் பணியிலும் ஈடுபட்டார். அங்கிருந்த கைதிகளை மீட்டுக்கொண்டு வந்து, அவர்களின் வாழ்வையும் மாற்றினார். அரசர் சில்பெரிக்(King Chilperic) என்பவரையும் மனம் மாற்றி கிறிஸ்துவ நெறியில் வளர்த்தெடுத்தார்.

செபம்:
குணமளிப்பவரே எம் தலைவரே! நோயாளிகளின் மீது அக்கறை கொண்டு பணிபுரிய ஒவ்வொரு செவிலியர்க்கும், மருத்துவர்க்கும் உதவிசெய்யும் பணியிலிருக்கும் நேரங்களில் பொறுமையோடும், தியாக உணர்வோடும் செயல்பட உமதருள் தந்திடுமாறு இறைவா உம்மை மன்றாடுகின்றோம்.

---JDH---தெய்வீக குணமளிக்கும் இயேசு /திண்டுக்கல்.
Saint of the Day : (10-09-2020)

SAINT SALVIUS OF ALBI (DIED 584)

Roman Catholic Bishop

St. Salvius, a native of Albi, Gaul, became a lawyer then a magistrate before entering monastic life and living as a hermit.  He spent the last ten years of his life as Bishop of Albi.  As bishop the saint lived simply and aided the poor of the area.  He also ransomed prisoners of Mammolus, a patrician, at the city.  Yet the saint’s major claim to fame and holiness pertains to Chilperic I (reigned 561-584), King of Soissons.

Now I invite you, O reader, to follow the bouncing balls with me.

Gaul under Merovingian rule was Francia, seldom a unified realm.  When a king of all Franks died, his sons inherited parts of the kingdom.  They usually fought among themselves thereafter, bringing warfare to Francia.  Chilperic I was one of our sons of Clotaire/Lothair I (reigned 511-561), King of Soissons from 511 and King of all Franks from 558.  Chilperic I divorced one wife so he could marry Galeswintha, his sister-in-law.  Then he had her strangled and married his mistress, Frenegund.  Chilperic’s forces also fought those of his brother Sigibert I (reigned 561-575), King of Austrasia.  Frenegund had Sigibert assassinated, thus saving Chilperic from defeat and the loss of his realm.

Chilperic I was not a nice man.  And I have only begun to describe his perfidy.

Chilperic I also interfered with the church, trying to control it.  He committed simony when he sold bishoprics.  The king also fined young priests for not serving in the army.  And he annulled the wills of men who left large sums of money to the church.  The monarch also forbade the teaching of the doctrine of the Trinity as St. Gregory of Tours understood it.  St. Gregory, a historian on Francia, likened Chilperic I to Herod the Great and Nero.  That might have been an overreach, but harsh criticism of the monarch was justified.  The king, a pretentious man who wrote bad poetry and added four letters to the Latin alphabet, raised taxes steeply–for his own financial gain, not to benefit the kingdom.  And he did cause many people to die.

Both Sts. Gregory and Salvius opposed the offending policies and activities of Chilperic I, who increased his territory as brothers died.  Yet Chilperic began to change his mind and to back down after two of his sons died.  Maybe Sts. Gregory and Salvius proved to be persuasive.  And/or perhaps the aging monarch feared damnation.  Anyhow, he fell victim to an assassin in 584.  Next Frenegund ruled for a time as regent for their newborn son, Clotaire/Lothair II (reigned 584-629), King of Neustria from 584 and of all Franks from 613.  The price he paid for uniting Francia was to make concessions to nobles, setting the stage for the decline of Merovingian dynastic power and the rise of what became the Carolingian Dynasty.

Geeking out over French history is my right, my privilege, and a harmless activity, but now I return to the main purpose of this post–explaining the sanctity of St. Salvius.

St. Salvius, by opposing Chilperic I, placed himself at great risk, for people who proved inconvenient to the monarch ran the risk of turning up dead.  Yet the saint stood his ground while committing a host of good deeds for the benefit of people who could never repay him.  He, in fact, finished his days tending to plague victims.  His life overflowed with sanctity until the end.

---JDH---Jesus the Divine Healer---