புனிதர்களை பெயர் வரிசையில் தேட

Translate

இன்றைய புனிதர்கள் பெயர்கள் நமது youtube சேனலில் ஒலிவடிவில்

இன்றைய புனிதர்கள் பெயர்கள் நமது youtube சேனலில் ஒலிவடிவில்
இன்றைய புனிதர்கள் பெயர்கள் ஒலிவடிவில் நமது youtube சேனலில்

13 November 2020

#புனித_அகஸ்தினா_பேத்ராந்தனி (1864-1894)நவம்பர் 13

#புனித_அகஸ்தினா_பேத்ராந்தனி (1864-1894)

நவம்பர் 13
இவர் (#St_Agostina_Petrantoni) இத்தாலியைச் சார்ந்தவர். இவரது குடும்பம் ஒரு விவசாயக் குடும்பம்.

சிறுவயது முதலே இறைவன்மீது மிகுந்த பற்றுக்கொண்டு வாழ்ந்த இவர், வளர்ந்து பெரியவரானதும், உரோமையில் உள்ள ஹோலிஸ்பிரிட் மருத்துவமனையில் சேர்ந்து, செவிலியராகப் பணியாற்றி வந்தார்.

நோயாளர்கள்மீது மிகுந்த அக்கறையும் கரிசனையும் கொண்டிருந்த இவர், நோயாளர்களைக் கவனித்துக் கொள்வதற்காகவே ஏற்படுத்தப்பட்ட அன்பின் பணியாளர்கள் சபையில் 1887ஆம் ஆண்டு சேர்ந்து, அவர்கள் நடுவில் நல்ல விதமாய்ப் பணியாற்றி வந்தார்.

இவர் மருத்துவமனையில் காச நோயாளர்கள் பகுதியில் பணியாற்றிக் கொண்டிருக்கும்போது, ஒருநாள் காச நோயாளர் ஒருவர் இவரைத் தன் இச்சைக்கு பணிய வைக்க எவ்வளவோ முயற்சி செய்தார். அதற்கு இவர் மறுப்புத் தெரிவித்ததால், அந்த நோயாளர் இவரை அடித்துக் கொன்றுவிட்டார்.

இவ்வாறு இவர் தனது தூய்மையைக் காப்பாற்றுவதற்காக உயிர் துறந்த ஆண்டு 1894. இவருக்கு 1999 ஆம் ஆண்டு திருத்தந்தை இரண்டாம் யோவான் பவுலால் புனிதர் பட்டம் கொடுக்கப்பட்டது.

✠ புனிதர் ஃபிரேன்செஸ் சேவியர் கேப்ரினி ✠(St. Frances Xavier Cabrini)நவம்பர் 13

† இன்றைய புனிதர் †
(நவம்பர் 13)

✠ புனிதர் ஃபிரேன்செஸ் சேவியர் கேப்ரினி ✠
(St. Frances Xavier Cabrini)
அருட்பணியாளர், நிறுவனர்:
(Religious and Foundress)

பிறப்பு: ஜூலை 15, 1850 
சான் ஆஞ்சலோ லோடிகியனோ, லோடி பிராந்தியம், லொம்பார்டி-வெனீஷியா அரசு, ஆஸ்திரியன் பேரரசு 
(Sant'Angelo Lodigiano, Province of Lodi, Kingdom of Lombardy-Venetia, Austrian Empire)

இறப்பு: டிசம்பர் 22, 1917 (வயது 67)
சிகாகோ, இல்லினோயிஸ், ஐக்கிய அமெரிக்க நாடுகள்
(Chicago, Illinois, United States America)

ஏற்கும் சமயம்:
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)

முக்திபேறு பட்டம்: நவம்பர் 13, 1938
திருத்தந்தை பதினோராம் பயஸ் 
(Pope Pius XI)

புனிதர் பட்டம்: ஜூலை 7, 1946
திருத்தந்தை பன்னிரெண்டாம் பயஸ்
(Pope Pius XII)

முக்கிய திருத்தலங்கள்:
அன்னை கேப்ரினியின் உயர்நிலைப் பள்ளி சிற்றாலயம், நியூ யார்க் நகர்
(Chapel of Mother Cabrini High School, New York City)

பாதுகாவல்: 
வெளிநாட்டிலிருந்து வந்து குடியேறியவர்கள், மருத்துவமனை நிர்வாகிகள், லிங்கன்
(Immigrants, Hospital Administrators, Lincoln)

நினைவுத் திருநாள்: நவம்பர் 13

“ஃபிரேன்செஸ் சேவியர் கேப்ரினி” (Frances Xavier Cabrini) என்றும், “அன்னை கேப்ரினி” (Mother Cabrini) என்றும் அழைக்கப்படும் இப்புனிதர், ஒரு இத்தாலிய-அமெரிக்க (Italian-American) அருட்சகோதரி ஆவார். கத்தோலிக்க சமய நிறுவனமான "இயேசுவின் திருஇருதயத்தின் அருட்பணி சகோதரிகள்" (Missionary Sisters of the Sacred Heart of Jesus) என்றொரு சபையை நிறுவியவர் இவரேயாவார். இச்சபையானது இத்தாலியிலிருந்து அமெரிக்காவிற்கு புலம்பெயர்ந்து வந்து குடியேறியவர்களுக்கு பெரும் ஆதரவாக இருந்தது. புலம்பெயர்ந்து வந்து, அமெரிக்க குடியுரிமை பெற்று, ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபையால் புனிதராக அருட்பொழிவு செய்யப்பட்ட முதல் நபர் இவரேயாவார்.

அப்போதைய “ஆஸ்திரிய பேரரசின்” (Austrian Empire) பிராந்தியமான “லோடியில்” (Lodi) பிறந்த இவரது தந்தையாரின் பெயர் "அகஸ்டினோ கேப்ரினி" (Agostino Cabrini) ஆகும். "ஸ்டெல்லா ஒல்டினி" (Stella Oldini) இவரது தாயார் ஆவார். வசதிவாய்ப்புள்ள செர்ரி மர விவசாயிகளான (Cherry Tree Farmers) இந்த தம்பதியினருக்கு பிறந்த பதின்மூன்று குழந்தைகளில் கேப்ரினி கடைக்குட்டி ஆவார். துரதிருஷ்டவசமாக, பதின்மூன்று பேரில் ஒன்பது பேர் வளர் இளம் பருவத்திலேயே மரித்துப் போயினர். கேப்ரினியுடன் சேர்த்து நான்கு பேரே உயிர் தப்பி வாழ்ந்தனர். இரண்டு மாத குறைப் பிரசவத்தில் பிறந்த கேப்ரினி, மிகவும் சிறிய உருவம் கொண்டவராகவும் பலவீனராகவும் காணப்பட்டார். வாழ்நாள் முழுதும் நோய்த்தொற்றுள்ளவராகவே வாழ்ந்தார். தமது சிறு வயதில், ஒரு விரைவான கால்வாய் அருகே வசித்து வந்த தமது தாய்மாமனும், கத்தோலிக்க குருவுமான, “டோன் லுய்கி ஒல்டினி” (Don Luigi Oldini of Livagra) என்பவரைக் காண செல்லும்போதெல்லாம், காகிதக் கப்பல்களைச் செய்து கால்வாயில் விட்டு விளையாடுவாராம். அங்குள்ள மலர்களை மறைப் பணியாளர்களென அழைக்கும் இச்சிறுமி, அவர்களை தாம் செய்யும் காகிதக் கப்பல்களில் சீனா மற்றும் இந்திய நாடுகளுக்கு செல்லுமாறு பணிப்பாராம்.

தமது பதின்மூன்று வயதில், “திருஇருதய மகளிர்” (Daughters of the Sacred Heart) நடத்திய பள்ளியில் கல்வி கற்ற இவர், ஐந்து வருடங்களின் பின்னர், கற்பிக்கும் சான்றுடன் பட்டம் பெற்றார். கி.பி. 1870ம் ஆண்டு, தமது இருபது வயதில், தமது பெற்றோர் மரித்ததும் “அர்லுனோ” (Arluno) எனுமிடத்திலுள்ள “திருஇருதய மகளிர்” (Daughters of the Sacred Heart) சபையில் இணைய விண்ணப்பித்தார். இச்சபையின் அருட்சகோதரியர், இவரது முன்னாள் ஆசிரியைகள் ஆவர். அவர்கள், இவரது பலவீனம் மற்றும் நோய்களை காரணம் காட்டின் நிராகரித்தனர்.

இவர், “கொடோக்னோ” (Codogno) எனுமிடத்திலுள்ள பிராவிடன்ஸ் அனாதை இல்லத்தின் தலைமை ஆசிரியை ஆனார். அங்கே கற்பிக்கும் பணியாற்றிய இவர், அங்கேயே ஆன்மீக வாழ்வு வாழ்வதற்காக ஒரு சிறு சமூகத்தை உருவாக்கினார். 1877ம் ஆண்டு, தமது சமய பிரமாணங்களை ஏற்ற கேப்ரினி, இயேசு சபை புனிதரும் (Jesuit saint) மறை பரப்புப் பணிகளின் பாதுகாவலருமான "ஃபிரான்சிஸ் சேவியரை" (Francis Xavier) கௌரவிக்கும் விதமாக தம் பெயருடன் சேவியர் என்ற பெயரை இணைத்துக்கொண்டார்.

கேப்ரினி, தனது முப்பதாவது வயதிலேயே பல பொறுப்புகளை ஏற்றிருந்தார். நோயாளிகளை கவனித்து வந்துள்ளார். பெற்றோரை இழந்த பிள்ளைகளை பராமரித்து வளர்த்துள்ளார். வழிதவறி அலைந்த இளைஞர்களுக்கு நல்வழி காட்டியுள்ளார். விதவைப் பெண்களை ஒன்று சேர்த்து வேலை வாய்ப்புகளை ஏற்படுத்திக் கொடுத்து அவர்களின் வாழ்விற்கு வழிகாட்டியுள்ளார்.

இவ்வாறு பல பணிகளை செய்த இவர் நீண்ட நாள் தன் மனதில் இருந்த சபை ஒன்றை நிறுவும் கனவையும் நிறைவேற்ற முடிவு செய்தார். கி.பி. 1880ம் ஆண்டு, தம்முடன் ஆறு அருட்சகோதரியரையும் இணைத்துக்கொண்டு, "இயேசுவின் திருஇருதயத்தின் அருட்பணி சகோதரிகள்" (Missionary Sisters of the Sacred Heart of Jesus) என்றொரு சபையை நிறுவினார். இவரே அச்சபையின் முதல் சபைத் தலைவியாக பொறுப்பேற்று வழிநடத்தினார்.

கி.பி. 1877ம் ஆண்டு, செப்டம்பர் மாதம், சீன நாட்டில் அருட்பணி சகோதரிகளின் சபை ஒன்றினை தொடங்கிட திருத்தந்தை “ஒன்பதாம் பயசின்” (Pope Pius IX) அனுமதி வேண்டி சென்றார். ஆனால், திருத்தந்தையோ சீன நாட்டுக்கு பதிலாக அவரை அமெரிக்கா செல்ல அறிவுறுத்தினார். இத்தாலியிலிருந்து புலம்பெயர்ந்து அமெரிக்க நாடுகளுக்கு செல்லும் மக்களின் நல்வாழ்வுக்காகவும் அவர்களுக்கு வழிகாட்டவும் அங்கே இவரது சேவைகள் தேவைப்படும் என்று இயம்பிய திருத்தந்தை அவர்கள், கிழக்கேயல்ல - மாறாக மேற்கே செல் என்று அறிவுரை கூறினார்.

திருத்தந்தையின் அறிவுரைப்படி தமது சக அருட்சகோதரிகள் ஆறு பேருடன் அமெரிக்கா கிளம்பிய கேப்ரினி, கி.பி. 1889ம் ஆண்டு, மார்ச் 31ம் நாள், நியூயார்க் நகர் சென்றடைந்தார். அவர் எடுத்து வைத்த ஒவ்வொரு படியிலும் ஏமாற்றங்களையும் சிரமங்களையுமே எதிர்கொண்ட கேப்ரினி மனம் தளர்ந்து போகவில்லை. ஆரம்பத்தில் அவர்களுக்கு அணுசரணையாய் இல்லாத “பேராயர் மைக்கேல் கொர்ரிகன்” (Archbishop Michael Corrigan), அவர்கள் தங்குவதற்கு "கருணையின் சகோதரிகள்" (Sisters of Charity) பள்ளியை ஏற்பாடு செய்து தந்தார். கேப்ரினி, நியூ யார்க் நகரில் 'வெஸ்ட் பார்க்' (West Park, New York) என்ற இடத்தில், ஒரு அனாதைகள் இல்லம் தொடங்கிட பேராயர் அவர்களிடம் அனுமதி பெற்றார். இன்று, அதே அனாதைகள் இல்லமானது "புனிதர் கேப்ரினி இல்லம்" (Saint Cabrini Home) என்ற பெயரில் இயங்குகின்றது.

இத்தாலியிலிருந்து புலம்பெயர்ந்து அமெரிக்காவில் குடியேறிய மற்றும் அவசியப்படும் மக்களுக்கு மத இலக்கண மற்றும் கல்வி வகுப்புகள் ஏற்பாடு செய்து தந்தார். மிகப்பெரிய முரண்பாடுகளுக்கும் தடைகளுக்கும் மத்தியிலும் பள்ளிகள் மற்றும் அநாதை இல்லங்களை நிறுவி நடத்தினார். கேப்ரினி ஜெப சிந்தையோடு இருந்தது போலவே சமயோசிதமாகவும் இருந்தார். தாராள மனப்பான்மை கொண்ட மக்களை இனம்கண்டு வைத்திருந்தார். அவர்களால் அவருக்கு அவசியப்படும்போது பணம், நேரம், உழைப்பு, மனித சக்தி, ஆதரவு போன்ற அனைத்து உதவிகளும் தேடி வந்தன. நியூ யார்க் நகரில் "கொலம்பஸ் மருத்துவமனை" மற்றும் "இத்தாலியன் மருத்துவமனை" (Columbus Hospital and Italian Hospital) ஆகிய இரண்டு மருத்துவமனைகளை நிறுவினார். 1980களில் அவையிரண்டு மருத்துவமனைகளும் "காப்ரினி மருத்துவ மையம்" (Cabrini Medical Center) என்ற பெயரில் ஒன்றிணைக்கப்பட்டன. ஆயினும், 2008ம் ஆண்டு, இம்மருத்துவமனை மூடப்பட்டது.

கேப்ரினி மற்றும் அவரது சக அருட்சகோதரிகளால் “சிக்காகோ” (Chicago) நகரின் இதயப்பகுதியில் "கொலம்பஸ் விரிவாக்க மருத்துவமனை" (Columbus Extension Hospital) என்ற பெயரில் ஒரு மருத்துவமனையை நிறுவினர். பின்னர் இது "புனிதர் கேப்ரினி மருத்துவமனையாக" (Saint Cabrini Hospital) பெயர் மாற்றம் செய்யப்பட்டது. இருபதாம் நூற்றாண்டின் இறுதியில் இவ்விரண்டு மருத்துவமனைகளும் மூடப்பட்டன.

புனிதர் கேப்ரினி அமெரிக்காவின் “நியூ யார்க்” (New York), “சிக்காகோ” (Chicago), “டேஸ் ப்லேய்ன்ஸ்” (Des Plaines), “இல்லினாய்ஸ்” (Illinois), “சியாட்டல்” (Seattle), “நியூ ஒர்லியான்ஸ்” (New Orleans), “டென்வர்” (Denver), “கோல்டன்” (Golden), “கொலராடோ” (Colorado), “லாஸ் ஏஞ்சலிஸ்” (Los Angeles), “ஃபிலடெல்ஃபியா” (Philadelphia) ஆகிய நகரங்களிலும் தென் அமெரிக்கா மற்றும் ஐரோப்பா (South America and Europe) போன்ற நாடுகளிலுமாக மொத்தம் 67 நிறுவனங்களை நிறுவினார்.

சீன தேசத்தில் ஒரு மதப் போதக சபை (Missionary) தொடங்க வேண்டுமென்ற புனிதர் கேப்ரினியின் நெடுநாள் கனவு, அவரது மரணத்தின் நீண்ட காலத்தின் பின்னர் அவரது மிஷனரி அருட்சகோதரிகளால் நிறைவேறியது. மிக அதிக அளவிலான சமூக மற்றும் சமய எழுச்சியின் பின்னர், ஒரு சைபீரியன் (Siberian) அருட்சகோதரியை விட்டுவிட்டு அவர்கள் சீன தேசம் புறப்பட்டுச் சென்றனர்.

கி.பி. 1909ம் ஆண்டில் கேப்ரினி ஒரு அமெரிக்கா குடிமகளாக குடியுரிமை பெற்றார்.

67 வயதான கேப்ரினி, உள்ளூர் குழந்தைகளுக்கு கிறிஸ்துமஸ் இனிப்புகள் தயார் செய்யும் பணியிலிருந்தபோது வயிற்றுக்கடுப்பு மற்றும் சீதபேதி போன்ற பிரச்சினைகள் காரணமாக, கி.பி. 1917ம் ஆண்டு, டிசம்பர் மாதம், 22ம் நாளன்று, சிக்காகோவிலுள்ள (Chicago) கொலம்பஸ் மருத்துவமனையில் மரணமடைந்தார். அவரது உடல், நியூ யார்க் நகரில் அவரால் நிறுவப்பட்ட அநாதை இல்லமான "புனிதர் கேப்ரினி இல்லத்தில்" (Saint Cabrini Home) அடக்கம் செய்யப்பட்டது.
† Saint of the Day †
(November 13)

✠ St. Frances Xavier Cabrini ✠

Religious and Foundress:

Born: July 15, 1850
Sant'Angelo Lodigiano, Province of Lodi, Kingdom of Lombardy-Venetia, Austrian Empire

Died: December 22, 1917 (Aged 67)
Chicago, Illinois, US

Venerated in: Roman Catholic Church

Beatified: November 13, 1938
Pope Pius XI

Canonized: July 7, 1946
Pope Pius XII

Major shrine:
St. Frances Xavier Cabrini Shrine, New York City

Feast: November 13

Patronage: Immigrants, Hospital Administrators, Lincoln

St. Frances Xavier Cabrini also called Mother Cabrini, was an Italian-American religious sister, who founded the Missionary Sisters of the Sacred Heart of Jesus, a Catholic religious institute that was a major support to the Italian immigrants to the United States. She was the first naturalized citizen of the United States to be canonized by the Roman Catholic Church, on July 7, 1946.

Biographical Selection:
Maria Francesca Cabrini was born on July 15, 1850, the 13th child of pious peasants of Lombardy. She received her vocation on her Confirmation, as did St. Rose of Lima and other saints. She described the moment of her anointing: “I felt something beyond explanation. From that moment I was no longer of the earth. My heart was filled with the purest happiness. I knew that the Holy Ghost had come to me.”

At age 18 she was certified as a teacher under the Daughters of the Sacred Heart. She tried to enter several religious congregations, but her poor health stood in her way. Her most ardent desire was to do missionary work.

In 1871 her parish priest asked her to teach in the public school of a nearby village. Three years later diocesan authorities asked Frances to take over the direction of a poorly managed girls' orphanage in Codogno and to organize it with the structure and spirit of a religious institute. Soon she had a group of five helpers who, with her, pronounced religious vows in 1877. It was at that time Frances added Xavier to her name to honour the great missionary Francis Xavier.

The Bishop of Losi, however, opposed the house becoming an official religious community and commanded Frances, under threat of ex-communication, to dissolve her small community. During this period of trial, she offered her sufferings with the aim of making reparation to Our Lord in His Agony of the Garden for both the sleep of His disciples and also the infidelities of her superiors until the end of the world.

When the first house was dissolved, the Bishop told her: “I know that you want to be a missionary, but I don’t see any religious congregation suited to you. Found one.” The saint reflected a moment, and responded, “I will found a religious congregation that fits me.” The Institute of Missionaries of the Sacred Heart of Jesus was founded as a diocesan congregation in 1881, with a simple Rule written by Mother Cabrini.

She set out for Rome, with aims of receiving pontifical approval for a universal missionary Institute with a central house in Rome. On March 12, 1888, Leo XIII granted an audience to the young foundress of the Missionaries of the Sacred Heart, approved her institute, and pointed to North America as her field of activity. There she could assist millions of Italian immigrants, many of whom - far from their homeland and religion – had drifted from the practice of their faith, lost in the cement desert of the great cities.

Thirty times she crossed the ocean, recruiting thousands of sisters for the 67 hospitals, schools, and orphanages she established in the New World. “Let us work, let us work,” she used to say. “We will have an eternity to rest. Do what you can with an upright heart, and the Lord will do the rest.” The motto of St. Cabrini was “To love or to die.”

On December 22, 1917, she died of malaria in her own Columbus Hospital in Chicago.

Comments:
This selection suggests many ideas. The most important regards the sadness of Our Lord in the Garden of Olives and Mother Cabrini’s desire to make reparation for this until the end of the world.

In human affairs, a man can have a large debt with no means to pay it. If he has a wealthy friend, however, this friend can pay the debt for him. Doing this, he frees him from the penalty he would otherwise have had to pay for his insolvency. This - which is very easy to understand in earthly relations – has a much higher significance when applied to supernatural relations, our relations with God.

We have debts toward God Our Lord; we committed sins that removed us from the grace of God. For this reason, we need someone to pay that debt for us because we cannot pay it ourselves. How could a sinner pay, since he is in the state of sin? He is not pleasing to God. Nothing he does can be accepted by God. Therefore, it is necessary for another person to pay for the guilty one. An innocent person must take on himself a suffering correspondent to the illicit pleasure the sinner enjoyed.

For example, imagine that a lazy man misses a Sunday Mass because he wants to enjoy his rest. Someone has to pay for that illicit pleasure. An innocent person must make restitution for that sin with a proportionate amount of suffering. This basically explains reparation.

At times, God punishes the actual sinner so that the reparation is made by means of his chastisement. God allows evil things to happen to the sinner so he can make restitution for that illicit pleasure he took. At other times God accepts the offering of another person, an innocent person who suffers for the sinner. Indeed, sometimes the sin was so great that a single person cannot pay for it. Yet other times, God awaits the reparation to let an innocent person show his love for Him.

For these various reasons, God calls souls to expiate sins, to make reparation for them.

What does reparation mean? When a piece of cloth is torn, to repair it means to sew it back together. The seamstress makes a new seam to repair the torn fibres of the cloth. Analogously, to make reparation for the sins of another is to restore that person to the position he had before God. This is achieved by means of suffering, which attracts the mercy of God who again turns His eyes toward that person. The sinner receives new graces, converts and can fulfil the vocation he had received before he sinned. 

Our Lord Jesus Christ offered His sufferings on the Cross as expiation for our sins. It was the only complete, total and true reparation. But He desires that men also suffer for one another to imitate Him and to somehow complete His infinitely precious Redemption. He knocks on the door of the soul and asks: “My child, won’t you accept this sacrifice to pay for your sins? Will you accept this other suffering for the Catholic Church? Will you take on this burden for the good of that soul? Give the alms of this sacrifice, I beg you.”

If we want to convert persons, if we want to correct our defects, we must suffer for them. This is reparation. Our Lady - who had seven swords of sorrow buried in her Heart - was the model of one who made reparation for us all.

This need for reparation was what moved St. Frances Cabrini. She chose to make expiation for the guilt of the Apostles in the Garden of Olives. We know that the Apostles, the first Bishops, slept at the moment when Our Lord was perspiring blood. So, she made reparation for that shameful behaviour. She also saw members of the Hierarchy of her time doing the wrong things and omitting other good things that should have been done. For the laziness, infidelity, and egotism of the leaders of the Church of her time, she made reparation.

This selection recounts the enormous effort she made in the United States, the thousands of souls she recruited through the devotion of the Sacred Heart of Jesus, and how they persevered in the faith. All this Mother Cabrini offered with that same intention of reparation she had made in the beginning.

Who knows whether her expiatory sacrifices contributed to St. Pius X becoming Pope? That great Pope inflicted a huge defeat on Modernism, and to this date, Progressivism, the heir of Modernism, has not been able to completely recover from it.

Mother Cabrini’s primary apostolate was to preserve the Italian immigrants from American influence. The Italian immigrants to North America were in a different situation from those who came to South America - principally to Brazil and Argentina, where most of them arrived. In Catholic countries, they encountered a Latin mentality. The integrated and fit into this mentality without any problem.

Those millions of Italians who disembarked in New York, however, encountered a Protestant and already highly industrialized country. They faced a very different productive mentality where everything was made at high speed to increase the profit margin. It was the opposite of the Latin spirit they were accustomed to in Italy. It was also completely different from the contemplative model of a soul turned toward reparation. Mother Cabrini went there to keep them from being assimilated into that mercantilist, revolutionary spirit. What an extraordinary example for us.

Let us ask St. Frances Cabrini, to give us her spirit of reparation so that the many miseries inside the Church can be resolved. Let us also ask Our Lady to take our miserable sacrifices and purify, elevate and sanctify them, and then present them before God Our Lord.

✠ புனிதர் ஸ்தனிஸ்லாஸ் கோஸ்ட்கா ✠(St. Stanislaus Kostka)நவம்பர் 13

† இன்றைய புனிதர் †
(நவம்பர் 13)

✠ புனிதர் ஸ்தனிஸ்லாஸ் கோஸ்ட்கா ✠
(St. Stanislaus Kostka)
இயேசு சபை குரு மாணவர்:
(Jesuit Novice)

பிறப்பு: அக்டோபர் 28, 1550
ரோஸ்ட்கோவோ, போலந்து
(Rostkowo, Poland)

இறப்பு: ஆகஸ்ட் 15, 1568 (வயது 17)
ரோம், திருத்தந்தையர் மாநிலங்கள்
(Rome, Papal States)

ஏற்கும் சமயம்:
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)

அருளாளர் பட்டம்: அக்டோபர் 19, 1605
திருத்தந்தை ஐந்தாம் பவுல்
(Pope Paul V)

புனிதர் பட்டம்: டிசம்பர் 31, 1726
திருத்தந்தை பதின்மூன்றாம் பெனடிக்ட்
(Pope Benedict XIII)

பாதுகாவல்: 
போலந்து, இயேசு சபை குரு மாணவர்கள், உடைக்கப்பட்ட எலும்புகளுக்கு எதிராக, இறுதி அருட்சாதனங்கள்

புனிதர் ஸ்தனிஸ்லாஸ் கோஸ்ட்கா, “இயேசு சபையைச்” (Society of Jesus) சேர்ந்த ஒரு “போலிஷ் குரு மாணவர்” (Polish novice) ஆவார். தமது பதினேழாம் பிறந்த தினத்தன்று ரோம் நகரிலுள்ள இயேசுசபையில் இணைந்த இவர், தமது மரணம் பற்றி, தாம் இறப்பதற்கு சில நாட்களுக்குமுன்னர் முன்னறிவித்ததாக கூறப்படுகிறது.

இவருடைய தந்தை “ஜான் கோஸ்ட்கா” (Jan Kostka) போலந்து அரசின் அதிகார சபை அங்கத்தினர் ஆவார். தாயார், “மல்கோர்ஸட்டா க்ரிஸ்கா” (Małgorzata Kryska) ஆவார். தமது பெற்றோரின் ஏழு குழந்தைகளில் இவர் இரண்டாவது குழந்தை ஆவார். 

நான்கு வருடங்களுக்கு முன்னர் “வியென்னா” (Vienna) நாட்டில் தொடங்கப்பட்ட “இயேசு சபை கல்லூரியில்” (Jesuit college) கல்வி பயில்வதற்காக கி.பி. 1564ம் ஆண்டு இவர் தமது சகோதரருடன் அனுப்பப்பட்டார். அப்போது அவரின் வயது 14. தமது அன்பான பாங்கு மட்டுமல்லாது, உற்சாக குணம் மற்றும் மத ஈடுபாடு ஆகியவற்றால் தமது மூன்றாண்டு கால மாணவ பருவத்தில், பிற மாணவர்களின் கவனத்தைக் கவரக் கூடியவராக திகழ்ந்தார்.

தனது இளம்வயதிலேயே இயேசு தன்னுடன் உரையாடுவதை உணர்ந்தார். இயேசு தன்னை துறவற வாழ்வை வாழ அழைப்பதாக உணர்ந்ததால் துறவற இல்லம் ஒன்றை நாடி சென்றார். இயேசுவின் குரலுக்கு மட்டுமே ஸ்தனிஸ்லாஸ் செவிமடுத்தார்.

இவர் 14ம் வயதில் முதன்முறையாக பெற்ற திருக்காட்சியில், பிச்சைக்காரனைப்போல் உடை உடுத்தி, வியன்னாவை விட்டு, ஆக்ஸ்பூர்க் வருமாறு கூறிய குரலைக் கேட்டார். அக்குரல் கூறியதை செய்ததன் பேரில் “டில்லிங்கன்” (Dillingen) வந்து சேர்ந்தார் ஸ்தனிஸ்லாஸ். ஒரு மாதகாலம் அங்கேயே தங்கியிருந்த அவர், அங்கிருந்து ரோமில் உள்ள இயேசு சபையின் “தூய அந்திரேயா” (Novitiate of Saint Andrew) புகுமுக துறவு மடத்திற்கு அழைத்துச் செல்லப்பட்டார். பயண களைப்பால் நலிந்திருந்த அவரை, அச்சபையின் தலைவராக இருந்த “தூய ஃபிரான்சிஸ் போர்ஜியா” (Saint Francis Borgia) மடத்தில் சேர்த்துக்கொள்ள நீண்ட நாட்கள் தாமதித்தார். பின்னர் அவர், ஸ்தனிஸ்லாசை அவரது 17ம் பிறந்த நாளன்று தன் சபையில் நவத்துறவகத்தில் சேர்த்தார்.

ஸ்தனிஸ்லாஸ் மிகக் குறைந்த நாட்களிலேயே புகுமுக குரு மாணவர்களாலும், குருக்களாலும் கவரப்பட்டார். அன்பு செய்யப்பட்டார். இவர் எப்போதும் மகிழ்ச்சியானவராகவும், உடனடியாக எதையும் எதிர்பாராமல் தேவையில் இருப்போருக்கு குறிப்பறிந்து உதவி செய்பவராகவும் இருந்தார். இவருக்கு மிக அருமையான எதிர்காலம் இருக்கும் என்று உடன் இருந்தவர்கள் அனைவரும் அவ்வப்போது கூறி வந்தனர். ஆனால் அனைத்தும் அதற்கு எதிர்மாறாக நடைபெற்றது. 

தூய “லாரன்சின்” (Saint Lawrence) நினைவுத் திருநாள் மாலையில் (ஆகஸ்ட் 10), கடுமையான காய்ச்சலால் தாக்குண்டார். தமது மரணம் சமீபித்திருப்பதாகவும், அது என்று நிகழும் என்றும், முன்னறிவித்தார். அவரைத் தாக்கிய காய்ச்சலை குணப்படுத்தமுடியாமல் அவர் முன்னறிவித்த நாளிலேயே (ஆகஸ்ட் 15) இறந்து போனார். இவர் இறப்பதற்கு முந்தின நாள், நாளை நான் இறந்துவிடுவேன் என்பதை தன்னுடன் இருந்தவர்களை நோக்கி கூறினார். அவர் சொன்னவாறே இறைவனடி சேர்ந்தார்.
† Saint of the Day †
(November 13)

✠ St. Stanislaus Kostka ✠

Jesuit Novice:

Born: October 28, 1550
Rostkowo, Poland

Died: August 15, 1568 (Aged 17)
Rome, Papal States

Venerated in: Catholic Church

Beatified: 1605 AD
Pope Leo XI

Canonized: December 31, 1726
Pope Benedict XIII

Major shrine: Rome

Feast: November 13

Patronage:
Jesuit Novices, Students, Poland, Broken Bones, Strake Jesuit College Preparatory

St. Stanisław Kostka was a Polish novice of the Society of Jesus. He is venerated in the Catholic Church as Saint Stanislaus Kostka (as distinct from his namesake, the 11th-century Bishop of Kraków Stanislaus the Martyr).

He was born at Rostkowo, Przasnysz County, Poland, on 28 October 1550, and died at Rome during the night of 14–15 August 1568. He entered the Society of Jesus in Rome on his 17th birthday (28 October 1567), and is said to have foretold his death a few days before it occurred.

Happy Feast of St. Stanislaus Kostka, one of the Jesuit "Boy Saints," and patron of Jesuit novices. He walked 450 miles to enter the Jesuit novitiate. He is often pictured (as here at the Church of St. Ignatius in New York) with St. Aloysius Gonzaga and St. John Berchmans. You don't have to be old to be holy.

Stanislaus Kostka was only 18 years old when he died, and had been a Jesuit novice for less than a year. He is one of the popular saints of Poland and many religious institutions have chosen him as the protector of their novitiates.

He was born in 1550 at the family estate in east-central Poland. His father was a local governor and military administrator, and a senator of the Kingdom of Poland. His mother was the sister and niece of Polish dukes. According to the standards of those times, all this meant Stanislaus was a Polish noble destined for public life.

When he was 14, his father enrolled him and his older brother Paul in a new Jesuit college in Vienna that was especially favoured by the nobility. Paul, who always had an eye for comfort, found them rooms in the house of an Austrian senator.

Stanislaus was a serious and quiet person. He avoided all unnecessary contact with visitors, applied himself to his studies, dressed plainly for a noble, and spent so much time in prayer that Paul derisively nicknamed him "the Jesuit." Paul interpreted Stanislaus’ natural meekness and humility as a reproach to his own worldly and carefree way of life. Whatever Stanislaus did either offended or irritated him. So, he harassed his younger brother, abusing him physically and verbally. Stanislaus didn’t crack under pressure. He just became more virtuous and determined to become a Jesuit.

In December 1565, Stanislaus received some heavenly help. Feeling ill and close to death, he asked to receive Holy Communion. Paul kept putting him off, saying the illness wasn’t life-threatening. (Their landlord was a staunch Lutheran and wouldn’t allow a priest into the house). Stanislaus prayed to St. Barbara to somehow receive Communion, and soon Barbara and two angels appeared to him in his room, bringing him Communion. They left, and then Our Lady carrying the baby Jesus appeared and told him he was to enter the Society of Jesus. Stanislaus regained his health and returned to college.

Now really resolved to be a Jesuit, Stanislaus asked the Jesuit provincial of Vienna for admittance, only to be told he needed his parents’ consent. Stanislaus knew they wouldn’t give it, and decided to ask further away from home. In August 1567, he walked the 450 miles to Augsburg, Germany. Paul heard of it and started after him. Stanislaus was dressed as a simple pilgrim, and the angry Paul went right past him on the road without recognizing him and gave up the chase.

Stanislaus reached the Augsburg provincial, Fr. Peter Canasis, S.J., and together they agreed that Stanislaus ought to get even further away from his father’s political influence. They decided on Rome. In September 1567, he and two Jesuits went on foot, south through Germany and over the Alps to Italy. It took a month to reach Rome.

There Stanislaus presented himself to the head of the Society of Jesus, Father General Francis Borgia, S.J., and entered the Jesuit novitiate. For the next ten months, his prayer was purified and his union with God grew more intense.

In early August 1568, Stanislaus had a premonition that he would die on August 15. He took sick on the 10th, and on the 14th he told the infirmarian that he would die the next day, but this Jesuit shrugged it off; the patient didn’t seem critically ill. Then suddenly he worsened. After receiving Holy Communion and the Last Rites, he chatted cheerfully with his fellow novices until nightfall. After they left, he prayed often, "My heart is ready, O God, my heart is ready!" About 3:00 a.m. his face lit up joyfully. He said Our Lady was approaching with her court of angels and saints to take him to heaven. Then he died — on August 15, the feast of Our Lady’s own assumption into heaven.

Only 36 years after his death, he was beatified. He was canonized on December 31, 1726, by Pope Benedict XIII. His feast day is November 13.
~ Rev. Father: James Martin, SJ

12 November 2020

Saint Evodius of Le Puy November 12

 Saint Evodius of Le Puy

Profile

Bishop of Le Puy, France.


Died

c.560

Saint Rufus of Avignon November 12

 Saint Rufus of Avignon

Profile

First bishop of Avignon, France.


Died

c.200

Saint Publius November 12

 Saint Publius

Profile

Bishop. Wrote in opposition to the Montanist heresy. Martyr

Saint Aurelius November 12

 Saint Aurelius

Profile

Bishop. Wrote in opposition to the Montanist heresy. Martyr.


Saint Cadwallader November 12

 Saint Cadwallader

Also known as

Cadwalla, Ceadwalla, Cadwallador


Profile

A pious king in Wales.


Died

664


Saint Ymar of Reculver November 12

 Saint Ymar of Reculver

Profile

Monk at Reculver Abbey, Kent, England. Martyr.


Died

martyred c.830 by invading Danes

Saint Hesychius of Vienne November 12

 Saint Hesychius of Vienne

Profile

Imperial Roman quaestor. Bishop of Vienne (in modern France). Participated in councils in Orleans and Paris.


Died

c.552

Saint Namphasius November 12

 Saint Namphasius

Also known as

Nauphary, Namphisius, Namphrase


Profile

After a career as a soldier, he retired from the world to become a hermit near Marcillac, France.


Died

c.800

Saint Paternus of Sens November 12

 Saint Paternus of Sens

Profile

Monk at Cessier, France. Monk at Saint-Pierre-le-Vif near Sens, France. Martyr.


Born

Brittany (in modern France)


Died

murdered c.726

Saint Renatus of Angers November 12

 Saint Renatus of Angers



Also known as

Renato, Rene


Profile

Bishop of Angers, France.


Died

c.422

Saint Cummian Fada November 12

 Saint Cummian Fada

Also known as

Cumméne Fota


Profile

Columban monk in Clonfert, Ireland. Founded a monastery at the area which became known as Kilcummin in his honour, and served as its abbot. Supported the Roman system of determining the date of Easter, a matter of great dispute at the time.


Died

• 662 of natural causes

• relics enshrined in 1162

Saint Machar of Aberdeen November 12

 Saint Machar of Aberdeen

Also known as

• Apostle to the Picts

• Macarius, Macharius, Mochumna


Profile

Baptized by Saint Colman. Spiritual student of Saint Columba at Iona Abbey. Bishop of Aberdeen, Scotland. Missionary to the Picts with twelve companions.


Born

Irish


Died

c.540 on the island of Maleo, Scotland of natural causes