புனிதர்களை பெயர் வரிசையில் தேட

Translate

இன்றைய புனிதர்கள் பெயர்கள் நமது youtube சேனலில் ஒலிவடிவில்

இன்றைய புனிதர்கள் பெயர்கள் நமது youtube சேனலில் ஒலிவடிவில்
இன்றைய புனிதர்கள் பெயர்கள் ஒலிவடிவில் நமது youtube சேனலில்

16 October 2020

✠ சிலேசியா புனிதர் ஹெட்விக் ✠(St. Hedwig of Silesia)கைம்பெண், துறவி:(Widow & Hermit)அக்டோபர் 16

† இன்றைய புனிதர் †
(அக்டோபர் 16)

✠ சிலேசியா புனிதர் ஹெட்விக் ✠
(St. Hedwig of Silesia)

கைம்பெண், துறவி:
(Widow & Hermit)
பிறப்பு: கி.பி. 1174
அந்தேக்ஸ், பவேரியா, தூய ரோமப் பேரரசு
(Andechs, Bavaria, Holy Roman Empire)

இறப்பு: அக்டோபர் 15, 1243 (வயது 68–69)
ட்ர்செப்னிகா துறவுமடம், சிலேசியா, போலந்து
(Trzebnica Abbey, Silesia, Poland)

ஏற்கும் சமயம்: 
ரோமன் கத்தோலிக்க திருச்சபை
(Roman Catholic Church)

புனிதர் பட்டம்: மார்ச் 26, 1267 
திருத்தந்தை நான்காம் கிளமெண்ட்
(Pope Clement IV)

முக்கிய திருத்தலங்கள்:
அன்டேக்ஸ் துறவு மடம், மற்றும் தூய ஹெட்விக்’கின் ஆலயம், பெர்லின்
(Andechs Abbey and St. Hedwig's Cathedral in Berlin)

பாதுகாவல்: 
அன்டேக்ஸ் துறவு மடம் (Andechs Abbey), பிராண்டன்பேர்க் (Brandenburg), பெர்லின் (Berlin), போலந்து (Poland), சிலேசியா (Silesia), க்ராகோவ் (Kraków), வ்ரோக்ளா (Wrocław), ட்ருஸ்பினிகா (Trzebnica), “கோர்லிட்ஸ்” ரோமன் கத்தோலிக்க மறைமாவட்டம் (Görlitz, the Roman Catholic Diocese), அனாதைகள் (Orphans)

நினைவுத் திருநாள்: அக்டோபர் 16

புனிதர் “சிலேசியாவின் ஹெட்விக்” (Saint Hedwig of Silesia) என்றும், “அன்டேக்ஸின் ஹெட்விக்” (Saint Hedwig of Andechs) என்றும் அழைக்கப்படும் இவர், ஒரு “சிலேசிய சீமாட்டி, அல்லது பிரபுவின் மனைவியும்,” (Duchess of Silesia), “போலந்தின் சீமாட்டியும்” (Duchess of Poland) ஆவார்.

ஹெட்விக், “அன்டேக்ஸ்” நாட்டின் பிரபுவான “நான்காம் பெர்தோல்ட்” (Berthold IV of Andechs), மற்றும் அவரது இரண்டாம் மனைவியான “அக்னேஸ்” (Agnes of Wettin) ஆகியோருக்குப் பிறந்தவர் ஆவார். 

தமது பன்னிரண்டு வயதிலேயே சிலேசியா நாட்டை சேர்ந்த “முதலாம் ஹென்றி” (Henry I the Bearded) என்பவரை திருமணம் செய்து வாழ்ந்த இவர், ஏழு குழந்தைகளுக்கு தாயானார். இவர் தனது குடும்பத்தில் மகிழ்ச்சியாக வாழ்ந்தார். ஹென்றி டிரேப்னிட்ஸ் (Trebnitz) என்ற ஊரில் சிஸ்டர்சியன் (Cistersien) துறவற மடத்திற்கென்று, துறவற இல்லம் ஒன்றை கட்டினார். அம்மடத்தில் துறவற இல்லத்திற்கான, மருத்துவமனை ஒன்றையும் கட்டினார். 

கி.பி. 1238ம் ஆண்டு, ஹென்றி இறந்து போனார். இதனால் அதே ஆண்டு, தமது சகோதரியாகிய “கேட்ரூட்” (Gertrude) தலைமை தாங்கி நடத்திவந்த துறவற மடத்தில், சத்தியப் பிரமாணம் ஏற்காத, துறவற சீருடையணிந்த, பொதுநிலை அருட்சகோதரியாக (Lay Sister) சேர்ந்த ஹெட்விக், செபதவ வாழ்வில் ஈடுபட்டார். அப்போது தன் பிள்ளைகளிடையே பிரச்சினைகள் எழுந்தது. இவரின் ஒரே பிள்ளையான “இரண்டாம் ஹென்றி” (Henry II the Pious) மங்கோலியர்களால் கொல்லப்பட்டார். ஹெட்விக் தன் பிள்ளைகளுக்காக இடைவிடாமல் செபித்து செபத்தினாலேயே மங்கோலியர்களை வென்றார்.

ஹெட்விக் எப்போதுமே ஏழைகளுக்கும் கைம்பெண்களுக்கும் அனாதைகளுக்கும் உதவி வந்திருக்கின்றார். நோயுற்றோர்க்காகவும் தொழு நோயாளிகளுக்காகவும் பல்வேறு மருத்துவமனைகளை நிறுவினார். தனக்கு சொந்தமான நிலங்களை திருச்சபைக்கு வழங்கினார். தனது கணவர் உதவியுடன் ஏழைகளுக்கு ஏராளமான் உதவிகளை செய்தார். இவர் குளிர்காலத்தில் கூட பனிகட்டிகள் கொட்டியபோதும், காலணிகள் அணியாமலே பனியில் நடந்து சென்று செபம் செய்து, மறைப்பணியாற்றி ஏழைகளுக்கு உதவியுள்ளார். கி.பி. 1243ம் ஆண்டு, அக்டோபர் மாதம், 15ம் தேதி மரித்த இவரது உடல், இவரது கணவரின் உடல் அடக்கம் செய்யப்பட்ட அதே “ட்ரேஸ்பெனிகா” (Trzebnica Abbey) துறவு மடத்தில் அடக்கம் செய்யப்பட்டது. இவரது உடலின் மிச்சங்கள் (Relic) ஜெர்மனியின் தலைநகர் பெர்லினில் உள்ள “தூய ஹெட்விக்” (St. Hedwig's Cathedral in Berlin) பேராலயத்தில் வைக்கப்பட்டுள்ளன.

† Saint of the Day †
(October 16)

✠ St. Hedwig of Silesia ✠

Widow:

Born: 1174 AD
Andechs, Bavaria, Holy Roman Empire

Died: October 15, 1243 (Aged 68–69)
Trzebnica Abbey, Silesia, Poland

Venerated in: Roman Catholic Church

Canonized: March 26, 1267
Pope Clement IV

Major shrine:
Andechs Abbey and St. Hedwig's Cathedral in Berlin

Feast: October 16

Patronage:
Andechs Abbey, Brandenburg, Berlin, Kraków, Poland, Silesia, Its capital Wrocław, Trzebnica, The Roman Catholic Diocese of Görlitz, Orphans

Saint Hedwig of Silesia, also Saint Hedwig of Andechs, a member of the Bavarian comital House of Andechs, was Duchess of Silesia from 1201 and of Greater Poland from 1231 as well as High Duchess consort of Poland from 1232 until 1238. She was reported in the two-volume historical atlas of Herman Kinder and another author to have been great in war and defended from the Teutonic Knights. She was canonized by the Catholic Church in 1267.

St. Hedwig of Silesia was not an owl. But read on anyway: she was a princess, a wife, a mother, and a builder of bridges between the German and Polish people. And her husband’s name was “Henry the Bearded.”

St. Hedwig, whose feast is Oct. 16, lived in the 13th century and received a good education in her youth at a convent in Bavaria. She is recorded to have said that knowledge plus holiness of life leads to greater glory for souls in heaven.

Hedwig “became known as a helper of poor people and after her canonization, she became a beloved patron saint of the same groups of people,” Bishop Andrzej Siemieniewski, auxiliary bishop of Wroclaw, told CNA.

She came from a holy family: Hedwig’s sister Gertrude was the mother of St. Elizabeth of Hungary.

While still a girl, Hedwig moved to the lower part of Poland, the region called Silesia, to marry Duke Henry I the Bearded. Together they had seven children, only two of whom lived to maturity.

St. Hedwig loved the Eucharist, prayer, and reading and meditating on scripture. In her own household, she had scripture read aloud during meal times. Despite her wealth as a duchess, she practiced serious asceticism: she fasted, ate plain food, and lived with few personal possessions.

After her children were grown, Hedwig devoted herself to the spiritual and corporal works of mercy, especially helping the poor, sick, hungry, widows, orphans, and expectant mothers.

Unlike other princesses of the time, Hedwig helped people with her own hand, and not through her servants. She also gave shelter to sick and disabled people in her castle.

A biographer of Hedwig wrote that the poor followed her everywhere she went as if she was their mother.

She would also visit and bring food and other items to the imprisoned and send money to people who could not repay their debts. She used her position as a duchess to defend and intervene on behalf of prisoners and people sentenced to death so that they would receive lighter sentences or be freed.

St. Hedwig was responsible for bringing the Cistercian Order to Silesia. She had a monastery and several churches, including the first, built in the region. One of these churches, in modern-day Trzebnica, where she is buried, is now a shrine to the saint, who was canonized in 1267. A shrine is a popular place of pilgrimage for people from all over the world.

The monastery connected to this church is still active and is considered to be the largest existing 13th-century building in Central Europe.

Hedwig lived in that monastery near the end of her life, and though she did not take religious vows, lived in community with the religious sisters there. Tradition at the monastery says that she would pray a lot, to the point of sometimes locking herself in the chapel overnight.

The saint also had a strong love of the Blessed Virgin Mary and would carry a statue of Our Lady around with her, using it to bless the sick, some of whom it is said were afterward healed. She was buried with this statue, and tradition says when her tomb was opened years later, the fingers gripping it were not decomposed.

Images and statues of St. Hedwig usually depict her holding a statue of the Blessed Virgin Mary, feeding the poor, or holding a church.

St. Hedwig, as a Bavarian, became a symbol of “Catholic and Christian living” in the region, and how Germans and Polish could live together as members of one Church, Bishop Siemieniewski said.

In Wroclaw, Poland, there is an important statue of St. Hedwig next to a monumental bridge. This symbolizes, he said, the bridge she formed between the neighboring nations of Germany and Poland.

She is also beloved by the Czech people. “St. Hedwig is considered a mother to the Silesian people, and Silesia meant, in older times, ‘home for many nations,’” he explained.

புனித மார்கரெட் மரி அலக்கோக்(Saint Margaret Mary Alacoque)திருவிழா : அக்டோபர் 16, 17பிறப்பு : 22 ஜூலை, 1647, லாட்டகொர், பர்கன்டி,பிரான்சு

இன்றைய புனிதர் : 
(16-10-2020)

புனித மார்கரெட் மரி அலக்கோக்
(Saint Margaret Mary Alacoque)
திருவிழா : அக்டோபர் 16, 17
பிறப்பு : 22 ஜூலை, 1647, லாட்டகொர், பர்கன்டி,பிரான்சு
இறப்பு : 17அக்டோபர், 1690(அகவை 43) பரே-லீ-மொனியல், பர்கன்டி, பிரான்சு

அருளாளர் பட்டம் : 18 செப்டம்பர் 1864,ரோம் (திருத்தந்தை 9ம் பயஸ்)

புனிதர் பட்டம் : 13 மே 1920,ரோம் (திருத்தந்தை 15ம் பெனடிக்ட்)

பாதுகாவல் : போலியோ பாதித்தோர், திருஇதய பக்தர்கள், பெற்றோரை இழந்தோர்

புனித மார்கரெட் மரி அலக்கோக் (Saint Margaret Mary Alacoque) அல்லது புனித மார்கரெட் மரியா (22 ஜூலை 1647 – 17 அக்டோபர் 1690), பிரான்சு நாட்டைச் சார்ந்த கத்தோலிக்க திருச்சபையின் அருட்சகோதரி (கன்னியர்) மற்றும் மறைபொருளாளர் ஆவார். இயேசுவின் திருஇதய பக்திக்கு தற்போதைய வடிவம் கொடுத்தவர் இவரே.
தொடக்க காலம்
மார்கரெட் மரியா, 1647ஆம் ஆண்டு ஜூலை 22ந்தேதி பிரான்ஸ் நாட்டின் பர்கன்டியில் உள்ள லாட்டகொர் என்ற இடத்தில் பிறந்தார். இவரது பெற்றோர்கள் புண்ணிய வாழ்வில் சிறந்து விளங்கியவர்கள். மார்கரெட் சிறு வயது முதலே, திவ்விய நற்கருணையில் இருக்கும் ஆண்டவர் இயேசுவின்மீது அதிக பக்தி கொண்டிருந்தார்; இயேசுவோடு அமைதியில் பேசுவது இவரது வழக்கமாக இருந்தது. இவர் முடக்கு வாதத்தால் பாதிக்கப்பட்டபோது, மரியன்னையின் உதவியால் குணமடைந்தார். இதற்கு நன்றியாகத் துறவற சபை ஒன்றில் சேர்ந்து கன்னியராக விரும்பினார். 
இயேசுவின் காட்சிகள்
1671 மே 25ந்தேதி, மார்கரெட் தனது 24ஆம் வயதில் பரே நகரிலுள்ள விசிட்டேசன் (மினவுதல் அல்லது சந்திப்பு) துறவற சபையில் இணைந்தார். அதே ஆண்டு ஆகஸ்ட் 25ந்தேதி தனது துறவற உடைகளைப் பெற்றுக்கொண்டார். 1672ஆம் ஆண்டு, இவர் கன்னியருக்கான இறுதி வாக்குறுதிகளை உச்சரித்தார்.
அந்த துறவற மடத்தில் மார்கரெட் திவ்விய நற்கருணை முன்பாக அதிக நேரம் செலவிட்டார். இயேசு கிறிஸ்துவின் பல காட்சிகளை காணும் பேறு மார்கரெட் மரியாவுக்கு கிடைத்தது. பலமுறை இயேசுவின் வேதனையுற்ற உருவத்தை இவர் காட்சியாக கண்டுள்ளார்.
1673 டிசம்பர் 27ந்தேதி, இயேசு கிறிஸ்து அன்புத் தீ பற்றி எரியும் இதயத்துடன் முதல்முறை மார்கரெட்டுக்கு காட்சி அளித்து, தனது திரு இதயத்தின் பக்தியைப் பரப்பும் திருத்தூதராக இவரைத் தேர்ந்து கொண்டார். அதன் பிறகு பதினெட்டு மாதங்கள் வரை, இயேசு இவருக்கு பலமுறை காட்சி அளித்தார். இயேசு இறப்பதற்கு முந்திய நாள் கெத்சமனித் தோட்டத்தில் அனுபவித்த மரண வேதனையை நினைவுகூரும் வகையில், ஒவ்வொரு வியாழனும் இரவில் திருமணி ஆராதனை மேற்கொள்ளுமாறு இயேசு இவரிடம் கூறினார். 
மார்கரெட் இயேசுவின் திரு இதய பக்தியைப் பரப்ப ஆர்வமுடன் உழைத்தார். மாதத்தின் முதல் வியாழக்கிழமை இரவு 11மணி முதல் 12மணி வரை நற்கருணை ஆராதனை செய்தல், முதல் வெள்ளிக்கிழமை திருப்பலியில் பங்கேற்று திவ்விய நற்கருணை உட்கொள்தல் போன்ற பக்தி முயற்சிகளையும் இயேசு இவர் வழியாகக் கற்றுக்கொடுத்தார். இயேசுவின் திருவுடல், திருஇரத்தப் பெருவிழாவைத் தொடர்ந்து வரும் வெள்ளிக்கிழமை அன்று இயேசுவின் திருஇதயப் பெருவிழா கொண்டாடப்பட வேண்டுமென்றும் மார்கரெட் மூலம் இயேசு கிறிஸ்து அறிவுறுத்தினார். 
தொடக்கத்தில் மார்கரெட் கண்ட காட்சிகளை நம்ப பலரும் மறுத்தனர். அவ்வேளையில் இவரது சபையின் ஒப்புரவாளராக இருந்த புனித கிளாட் தெ லா கொலம்பியர், இவரது காட்சிகளின் உண்மைத்தன்மையை முதன்முதலில் ஏற்று அறிக்கையிட்டார். அதன்பின், இவரது சபையைச் சார்ந்த மற்ற அருட்சகோதரிகள் அக்காட்சிகளை ஏற்றுக்கொண்டனர். 1686ஆம் ஆண்டு, அந்த துறவற மடத்தில் தனிப்பட்டவிதத்தில் முதல்முறையாக இயேசுவின் திருஇதயத்திற்கு விழா கொண்டாடப்பட்டது, இரண்டு ஆண்டுகளுக்கு பிறகு இயேசுவின் திருஇதயத்தின் பெயரால் அங்கு ஒரு சிற்றாலயமும் எழுப்பப்பட்டது. 
புனிதர் பட்டம்
புனித மார்கரெட் மரியாவின் மெழுகு உருவம் இவ்வுலகில் இயேசு கிறிஸ்துவைப் பலமுறைக் காணப் பேறுபெற்ற மார்கரெட் மரியா, அவரை நிரந்தரமாகக் காண 1690 அக்டோபர் 17ந்தேதி விண்ணகம் சென்றார். திருஇதய பத்தி பற்றி மார்கரெட் எழுதிய குறிப்புகள், 1698ல் ஜெ. க்ரோய்செட் என்பவரால் இயேசுவின் திருஇதய பக்தி (La Devotion au Sacré-Coeur de Jesus) என்ற பெயரில் புத்தகமாக வெளியிடப்பட்டன.1824ல் திருத்தந்தை 12ம் லியோ இவரை வணக்கத்திற்குரியவர் என்று அறிவித்தார்.
மார்கரெட் இறந்து 140 ஆண்டுகள் கழித்து 1830ல் இவரது கல்லறைத் தோண்டப்பட்ட வேளையில், அழியாத நிலையில் இருந்த மார்கரெட் மரியாவின் உடல் வெளியே எடுக்கப்பட்டது. அப்போது இரண்டு அதிசயங்களும் நடைபெற்றன. 1864ல் திருத்தந்தை 9ம் பயஸ் இவருக்கு அருளாளர் பட்டம்வழங்கினார்.
1920ஆம் ஆண்டு திருத்தந்தை 15ம் பெனடிக்ட் இவருக்கு புனிதர் பட்டம் வழங்கினார். 1929ல் மார்கரெட் இறந்த அக்டோபர் 17ந்தேதியில் இவரது நினைவைக் கொண்டாடும் வகையில் இவரது விழா யில் இணைக்கப்பட்டது.1969ல் இவரது விழா அக்டோபர் 16ந்தேதிக்கு மாற்றப்பட்டது.
1928ல் திருத்தந்தை 11ம் பயஸ் இரக்கமுள்ள மீட்பர் (Miserentissimus Redemptor) என்ற தனது சுற்றுமடலில் மார்கரெட் மரியா கண்ட காட்சிகளை உறுதிசெய்யும் விதத்தில், இயேசு தன்னை மார்கரெட் மரிக்கு வெளிப்படுத்தி, அவரது இதயத்துக்கு மரியாதை செலுத்துவோருக்கு விண்ணக அருள்வரங்களை வழங்குவதாக வாக்குறுதி அளித்திருக்கிறார்" என்று குறிப்பிட்டுள்ளார். 

சிந்தனை
"மேலும் அவர் [இயேசு கிறிஸ்து] மனிதரால் அன்புசெய்யப்பட வேண்டுமென்ற தனது பேராவலையும், அவர்களை அழிவின் பாதையிலிருந்து வெளியேற்றி, அன்பின், அமைதியின், அருளின், புனிதத்தின் புதையலோடு தனது இதயத்தை மனிதருக்கு வெளிப்படுத்தி, ஆவலோடு அவரை மதித்து, அன்பு செய்வோர் தனது இதயத்தின் தெய்வீகப் புதையல்களால் வளப்படுத்தப்பட்டு கொண்டிருக்கும் மீட்பையும் காண்பித்தார்." — புனித மார்கரெட் அலக்கோக்குக்கு நம் ஆண்டவரின் வெளிப்பாடுகள் (Revelations of Our Lord to St. Mary Margaret Alacoque)

---JDH---தெய்வீக குணமளிக்கும் இயேசு /திண்டுக்கல்.

Saint of the Day: (16-10-2020)

St. Margaret Mary Alacoque

Feast day: October 16

St. Margaret Mary Alacoque
On Oct. 16, Roman Catholics celebrate the life of St. Margaret Mary Alacoque, the French nun whose visions of Christ helped to spread devotion to the Sacred Heart throughout the Western Church.

Margaret Mary Alacoque was born in July of 1647. Her parents Claude and Philiberte lived modest but virtuous lives, while Margaret proved to be a serious child with a great focus on God. Claude died when Margaret was eight, and from age 9-13 she suffered a paralyzing illness. In addition to her father's death as well as her illenss, a struggle over her family's property made life difficult for Margaret and her mother for several years.

During her illness, Margaret made a vow to enter religious life. During adolescence, however, she changed her mind. For a period of time she lived a relatively ordinary life, enjoying the ordinary social functions of her day and considering the possibility of marriage.

However, her life changed in response to a vision she saw one night while returning from a dance, in which she saw Christ being scourged. Margaret believed she had betrayed Jesus, by pursuing the pleasures of the world rather than her religious vocation, and a the at the age of 22, she decided to enter a convent.

Two days after Christmas of 1673, Margaret experienced Christ's presence in an extraordinary way while in prayer. She heard Christ explain that he desired to show his love for the human race in a special way, by encouraging devotion to “the heart that so loved mankind.”

She experienced a subsequent series of private revelations regarding the gratitude due to Jesus on the part of humanity, and the means of responding through public and private devotion, but the superior of the convent dismissed this as a delusion.

This dismissal was a crushing disappointment, affecting the nun's health so seriously that she nearly died. In 1674, however, the Jesuit priest Father Claude de la Colombiere became Margaret's spiritual director. He believed her testimony, and chronicled it in writing.

Fr. de la Colombiere – later canonized as a saint – left the monastery to serve as a missionary in England. By the time he returned and died in 1681, Margaret had made peace with the apparent rejection of her experiences. Through St. Claude's direction, she had reached a point of inner peace, no longer concerned with the hostility of others in her community.

In time, however, many who doubted her would become convinced as they pondered what St. Claude had written about the Sacred Heart. Eventually, her own writings and the accounts of her would face a rigorous examination by Church officials.

By the time that occurred, however, St. Margaret Mary Alacoque had already gained what she desired: “To lose myself in the heart of Jesus.” She faced her last illness with courage, frequently praying the words of Psalm 73: “What have I in heaven, and what do I desire on earth, but Thee alone, O my God?”

She died on October 17, 1690, and was canonized by Pope Benedict XV in 1920.

---JDH---Jesus the Divine Healer---

15 October 2020

St. Agileus October 15

 St. Agileus


Feastday: October 15

Death: 300



Martyr honored by St. Augustine. Agileus was a Christian and lived in North Africa. He is listed as being martyred in the city of Carthage during the local persecutions. St. Augustine memorialized him on his birthday with a sermon.

St. Antiochus October 15

 St. Antiochus


Feastday: October 15

Death: 5th century



 


Bishop who tried to persuade St. Justus to resume his see of Lyons, in France. Antiochus, also called Andeol, was a priest in Lyons when St. Justus resigned as bishop and went to Egypt to become a hermit. Antiochus was sent to Egypt to persuade St. Justus to return to Lyons. When Antiochus went back to Lyons without Justus, he was elected bishop to replace the saint.

St. Callistus October 15

 St. Callistus


Feastday: October 15

Death: 1003





Spanish martyr and companion of St. Mercurialis. Callistus was born in Huesca, in Aragon, Spain. Callistus went to France with St. Mercurialis to fight against the Saracens, dying in battle. Callistus and Mercurialis are venerated in the diocese of Tarbes, France.


St. Cannatus October 15

 St. Cannatus


Feastday: October 15

Death: 5th century


A bishop of Marseilles, France, and successor of St. Honoratus.


St. Euthymius the Younger October 15

 St. Euthymius the Younger


Feastday: October 15

Death: 886



Founder also called Euthymius the Thesssalonian or "the New." He was born in Galatia, and went to Mount Olympus in Bithynia circa 848. Sometime later he moved to Mt. Athos, Greece, where he gained a reputation as a preacher. He founded a monastery in Salonika, lived for some months in a tower, and then returned to Athos. There he built a monastery and founded another one. A few months before his death, Euthymius went to a solitary retreat, where he died on October 15 .


This article is about the Russian monastery. For the 5th century monastery in Palestine, see Laura of Euthymius.

The Saviour Monastery of St. Euthymius is a monastery in Suzdal, Russia, founded in 1352.[1]


History

Foundation

The monastery was founded in 1352 by the monk Yevfimi from Nizhny Novgorod, invited by Grand Prince Boris Konstantinovich of Suzdal-Nizhny Novgorod. The monastery, originally called the Spassky, was located high over the Kamenka River and served as a fortress to protect the town from any attackers. The original monastery buildings were made of wood, however, there is no data on their appearances. Monk Yevfimi (Euthymius) became the first archimandrite and lived here until 1404. Upon his death the monastery was renamed after him into the Spaso-Yevfimiev Monastery.[2]


The Great Battle of Suzdal happened right next to the monastery, that ended with defeat or the Russians. Vasily II of Moscow was captured and taken as a prisoner to Ulugh Muhammad sons Makhmud and Jakub. The Mongols sacked Suzdal and moved to Vladimir.


Late Middle Ages

The first wooden Church of the Transfiguration of the Saviour was constructed in 1507—1511 above the Saint Euthymius tomb. In 1594 a cathedral with four internal piers was built around this church. The old historical part was renamed into the St Euthymius aisle. The new Cathedral of the Transfiguration of the Saviour was built of white stone in a traditional Russian style.[3]


The monastery grew in importance in the 16th and 17th centuries after donations by Vasili III, Ivan IV and the Pozharsky family, a noble dynasty of the region. They financed the construction of the strong brick walls around the monastery in 1670—1680s, that replaced the old wooden wall. 11 of 12 wall towers were made in round faceted shape, except the main gate tower. It is 22 m high and decorated in traditional "uzorochye" style. Between the 16-17th centuries the monastery also got the Assumption Church, the bell tower and the seven-domed Cathedral of the Transfiguration of the Saviour. The cathedral was built in the style of the Grand Duchy of Vladimir-Suzdal. Its interior contains restored frescoes by the school of Gury Nikitin of Kostroma, dating from 1689. The tomb of Dmitry Pozharsky lies by the cathedral wall.[3]

St. Flavia October 15

St. Flavia


Feastday: October 15





There is nothing known about Flavia other than she was martyred. The feast kept by the Western Church today is actually of St. Placid, "a monk and disciple of the Blessed Abbot Benedict, together with his brothers Eutychius and Victorinus, their sister, the maiden Flavia, Donatus, Firmatus the deacon, Faustus, and thirty other monks", who, we are told were martyred by pirates at Messina. The feast day is October 15th.


For St. Flavia Domitilla, see Flavia Domitilla (saint).

Saint Flavia is a saint of the Roman Catholic Church. She was martyred at Messina along with her brother, the Benedictine monk Saint Placidus, their brothers Eutychius and Victorinus, Donatus, Firmatus the deacon, Faustus, and thirty other monks. They were killed by pirates. Their feast day is October 15.[1]

St. Fortunatus October 15

 St. Fortunatus


Feastday: October 15

Death: 537


A Roman martyr about whom nothing is known.


St. Leonard Vandoeuvre October 15

 St. Leonard Vandoeuvre


Feastday: October 15

Death: 1572


Abbot-founder of Vandoeuvre, now Saint-Leonard-aux-Bois, near Le Mans, France.

St. Sabinus October 15

 St. Sabinus


Feastday: October 15

Death: 760


Bishop of Catania, Sicily He eventually left his see to spend his remaining days as a hermit.

St. Severus October 15

 St. Severus


Feastday: October 15





Severus was born in Gaul. He worked as a missionary with St. Germanus of Auxerre and Lupus of Troyes and went to England with them in 429 to combat Pelagianism there. He also worked along the lower Moselle river area in Germany and was named Bishop of Treves in Gaul in 446, a position he held until his death. His feast day is October 15.

Bl. Victoria Strata October 15

 Bl. Victoria Strata


Feastday: October 15

Death: 1617



Blessed Victoria Strata, Religious (Feast day - October 15) Victoria was born at Genoa, Italy in 1562. At the age of seventeen she married Angelo Strata, with whom she had six children. When Angelo died in 1587, Victoria wanted to marry again because of the children. However, a vision of Our Lady convinced her to retire to a life of prayer, helping the poor and raising her children. After her maternal obligations were fulfilled, Victoria and ten other women took vows of religion in 1605, and this became the nucleus of the Blue Nuns. Victoria was elected Superior. A second convent was opened in 1612, and many houses were later established in France. Victoria died on December 15, 1617, and was beatified in 1828.


Maria Vittoria De Fornari Strata (1562 – 15 December 1617) was an Italian Roman Catholic nun and the foundress of the Order of the Annunciation - or Blue Nuns.[1] Fornari was married for just under a decade and decided not to find another spouse after having a vision of the Madonna who instructed her to lead a chaste life of motherhood. The widow decided to found an order not long after this based on the Carmelite charism.[2]


Her beatification was held on 21 September 1828.

நாகசாகி_நகர்ப்_புனித_மதலேன் (1610-1634)அக்டோபர் 15

நாகசாகி_நகர்ப்_புனித_மதலேன் (1610-1634)

அக்டோபர் 15
இவர் (#St_Magdelene_Of_Nagasaki) ஜப்பானில் உள்ள நாகசாகியில் பிறந்தவர். இவரது பெற்றோர் இவருக்கு ஒன்பது வயது நடக்கும்பொழுது, 1620 ஆம் ஆண்டு திருமறைக்காகக் கொல்லப்பட்டனர். இதனால் இவர் சிறுவயதிலேயே பெற்றோரை இழந்து அனாதையானார்.

இதன் பிறகு இவர் புனித அகுஸ்தின் துறவற சபையில் சேர்ந்து துறவியானார். அங்கு இவர் ஜப்பானிய மக்கள் நடுவில், கடவுளின் வார்த்தையை எடுத்துரைத்து வந்த அயல்நாட்டு மறைப்பணியாளர்களான பிரான்சிஸ், வின்சென்ட், மார்ட்டின், மெல்கியோர் ஆகியோருக்கு மொழிபெயர்ப்பாளராக இருந்து பெரும் உதவி செய்தார்.

இந்நிலையில் கிறிஸ்துவைப் பற்றிய நற்செய்தியை மேலே சொல்லப்பட்ட நான்கு மறைப்பணியாளும் மக்களுக்கு அறிவித்து வருகின்ற செய்தி ஜப்பானிய அரசுக்குத் தெரிய வர, அரசு அந்த நான்கு மறைப்பணியாளர்களையும்  பிடித்துக் கொலை செய்தது.

இது நடந்து ஒருசில நாள்களிலேயே மதலேன், மறைப்பணியாளர்களுக்கு உதவிய செய்தி ஜப்பானிய அரசாங்கத்திற்குத் தெரிய வந்தது. இதனால் அரசாங்கம் இவரைப் பலவாறாகச் சித்திரவதை செய்து, இறுதியில் எரித்துக் கொன்றது. 

இவரோ சாகும் தருவாயில்கூட கிறிஸ்துவின் மீது கொண்ட நம்பிக்கையில் மிக உறுதியாக இருந்தார்.

புனிதர் ஓரேலியா ✠(St. Aurelia of Strasbourg)கன்னியர்:(Virgin)அக்டோபர் 15

† இன்றைய புனிதர் †
(அக்டோபர் 15)

✠ புனிதர் ஓரேலியா ✠
(St. Aurelia of Strasbourg)

கன்னியர்:
(Virgin)
நினைவுத் திருநாள்: அக்டோபர் 15

புனிதர் ஓரேலியா, கி.பி. நான்காம் நூற்றாண்டில் வாழ்ந்திருந்த புனிதராவார். இவரது கல்லறையானது, ஃபிரான்ஸ் (France) நாட்டின் “கிரேண்ட் எஸ்ட்” (Grand Est region) பிராந்தியத்தின் தலைநகரான “ஸ்ட்ராஸ்பர்க்” (Strasbourg) நகரில் உள்ளது. இது, மத்திய காலத்தில் ஒரு பிரபலமான வழிபாட்டு மையமாக மாறியது.

புராணத்தின்படி, ரோமானிய பிரிட்டனில் (Roman Britain) இருந்து பதினோராயிரம் கன்னிப் பெண்களுடன் மேற்கு ஜெர்மனியின் (Western Germany) “நார்த் ரைன்-வெஸ்ட்பாலியா” (North Rhine-Westphalia) மாநிலத்தின் “கொலோன்” (Cologne) நகர் சென்ற புனிதர் ஊர்சுலாவுடன் (Saint Ursula) இவரும் இணைந்து சென்றார் என்றும், உள்ளூர் ஆயரான “அகுல்லின்” (Aquilin) அவர்களை மதிப்புடன் வரவேற்றார் என்றும் கூறப்படுகின்றனர். அங்கிருந்து அவர்கள், ஸ்விட்சர்லாந்து (Switzerland) நாட்டின் “பாஸல்” (Basel) நகர் நோக்கி பயணித்தனர். “பாஸல்” நகரிலிருந்து, “ஸ்ட்ராஸ்பர்க்” நகர் நோக்கி தமது பயணத்தை தொடங்கினர். அங்கே, தீவிர காய்ச்சல் நோயால் பாதிக்கப்பட்ட புனிதர் ஓரேலியா, சில நாட்களிலேயே மரித்துப் போனார். அவரை கவனித்துக்கொள்ள மூன்று கன்னியரை விட்டுச் சென்றனர். திருச்சபையில், காய்ச்சல் நோய்களுக்கு எதிராக அவரை நோக்கி செபிக்கப்படுகிறது. அவருடைய மூன்று தோழிகளும் பல ஆண்டுகளாக ஒரே இடத்தில் வாழ்ந்து அங்கேயே புதைக்கப்பட்டார்கள்.

சில நூற்றாண்டுகளுக்குப் பின் அவர்களது கல்லறை திறக்கப்பட்டபோது, அவர்களின் பெயர்களைக் கொண்ட தலைப்புகளுடன், அவர்களது உடல்கள் முற்றிலும் கெட்டுப்போகாமல் அப்படியே இருந்தன. “ஸ்ட்ராஸ்பர்க்” மறைமாவட்டத்தின் (Diocese of Strasbourg) தற்போதைய வரலாற்றுப் புத்தகத்தில் இந்த புராணம் மறுபிரசுரம் செய்யப்பட்டுள்ளது.

இந்த புராணங்களின் நம்பகத் தன்மையைக் கேள்வி கேட்கும் “கிரேண்டிடியர்” (Grandidier) என்பவர், ஸ்ட்ராஸ்பர்க்கில் (Strasbourg) ஏற்கனவே புனித ஓரேலியாவின் வழிபாட்டு முறை மிகவும் பிரபலமாக இருந்ததை 9ம் நூற்றாண்டில் கவனித்து வந்திருந்தார்.

ஸ்ட்ராஸ்பர்க்கில் உள்ள தூய ஓரேலியின் தேவாலயம், அவரது கல்லறை அமைந்துள்ள நிலவரை மீது கட்டப்பட்டுள்ளது.

1524ம் ஆண்டு, “மார்ட்டின் பூசர்” (Martin Bucer) எனும் எதிர் திருச்சபையைச் சேர்ந்த சீர்திருத்தவாதி ஒருவர், தாம் போதகராக நியமிக்கப்பட்ட உடனேயே, தோட்டக்காரர்களின் சங்க உறுப்பினர்களை அழைத்து வந்து, கல்லறையை திறந்து எலும்புகளை தரையில் விரிக்க தூண்டினார். கல்லறை விக்கிரக ஆராதனை பொருளாக மாற்றப்பட்டுள்ளது என்றும் நியாயப்படுத்தினார்.

† Saint of the Day †
(October 15)

✠ St. Aurelia of Strasbourg ✠

Virgin:

Born: 4th Century AD

Died: 4th Century AD

Venerated in: Catholic Church

Feast: October 15

Saint Aurelia of Strasbourg was a 4th-century saint, whose tomb in Strasbourg became the centre of a popular cult in the Middle Ages.

Biography:
According to the legend, Aurelia accompanied Saint Ursula and the eleven thousand virgins from Roman Britain to Cologne, where they were favourably received by Aquilina, bishop of the place. From Cologne, they travelled to Basel. From Basel the travellers descended the Rhine to Strasbourg where St Aurelia succumbed to a violent fever, dying after a few days. Three virgins were left to care for her. She was particularly invoked against fevers in the church that bears her name. Her three companions lived for many years in the same place and were buried there. Some centuries later their tomb was opened and their bodies were found completely intact, marked with titles bearing their names. This legend is reproduced in the current breviary of the Diocese of Strasbourg.

Grandidier, who questions the authenticity of the legend, observed that the cult of Saint Aurelia was already very popular in Strasbourg by the 9th century.

The church of Sainte Aurélie in Strasbourg is supposed to have been built over the crypt in which the tomb of Saint Aurelia was situated.

In 1524, Martin Bucer (a Protestant), soon after his appointment as pastor of the church, instigated members of the gardeners' guild to open the tomb and remove the bones, justifying this on the grounds that the tomb had become an object of idolatry.